۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۳

مدیر جهاد کشاورزی اشکذر خبر داد؛

پیشتازی اشکذر در تولید موز و پاپایا

پیشتازی اشکذر در تولید موز و پاپایا

یزد- مدیر جهاد کشاورزی اشکذر گفت: گلخانه‌داران این شهرستان در کشت میوه‌های گرمسیری به ویژه موز و پاپایا پیشتاز هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به واردات میوه‌های گرمسیری به ویژه موز در کشور گفت: در راستای افزایش تولید داخل، موز و پاپایا در محیط گلخانه‌ای در شهرستان اشکذر کشت و توسعه یافته است.

وی افزود: سطح زیر کشت موز در شهرستان اشکذر نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع است که حدود هزار متر آن به بهره برداری رسیده و یک سالی است که موز از گلخانه‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اشکذر اظهار داشت: میوه‌های گرمسیری توانایی تحمل دمای بسیار پایین و بسیار بالا را نداشته و نیاز به محلی با شرایط مطبوع و مرطوب دارند، بنابراین کشت میوه‌های گرمسیری در محیط کنترل شده مثل گلخانه‌ها امکان پذیر است.

جعفری ادامه داد: تولید موز در گلخانه عملکرد و کیفیت بسیار بالایی دارد و نتیجه مطلوبی که از کشت موز در گلخانه به دست آمد گلخانه داران شهرستان را ترغیب به کشت موز کرد و در سال جاری حدود ۹ هزار مترمربع توسعه کشت موز در گلخانه‌های اشکذر داشتیم.

وی تصریح کرد: با کشت اغلب میوه‌های گرمسیری همچون دراگون فروت، انبه‌های پا کوتاه گلخانه‌ای، آناناس و … در گلخانه توسط گلخانه داران این شهرستان، اشکذر به قطب کشت میوه‌های گرمسیری در استان یزد تبدیل می‌شود.

کد خبر 6243236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha