۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۲۹

هاشم الحیدری:

سید حسن نصرالله ذوب در ولایت فقیه بود

سید حسن نصرالله ذوب در ولایت فقیه بود

قم- دبیرکل جنبش عهدالله عراق گفت: سید حسن نصرالله ذوب و فانی در ولایت فقیه بود و وصیت او همانند حاج قاسم حمایت از ولی فقیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین هاشم الحیدری شامگاه سه شنبه در جمع زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله گفت: تصور نمی‌کردم که روزی در مراسم بزرگداشت ایشان صحبت کنیم و او ۳۲ سال به عنوان دبیر کل حزب الله لبنان به دنبال شهادت و پیروزی اسلام و آزادی فلسطین بود.

وی گفت: صحبت از سید حسن نصرالله بسیار سخت است، او اهل ولایت، اخلاص و اهل گریه بود و شجاعت و جهاد وی زبانزد بود و ترسی از رژیم صهیونیستی در دل نداشت.

این فرمانده جبهه مقاومت عراق ادامه داد: جنگ، تحریم اقتصادی و مشکلات متعدد حزب الله را از پای در نیاورد و سید حسن نصرالله سرباز ولایت و ذوب و فانی در ولایت فقیه بود.

وی با بیان اینکه سید حسن نصرالله در خط اول مبارزه با اسرائیل و آمریکا قرار داشت افزود: او اعتقاد داشت قبل از اینکه فرمانده جبهه مقاومت لبنان باشد سرباز عاشق ولایت فقیه است.

هاشم الحیدری ادامه داد: سید حسن نصرالله آنقدر ذوب در ولایت بود که نه تنها دستورات بلکه بالاتر از آن منویات رهبری را دنبال می‌کرد و او می‌گفت اگر مقام معظم رهبری تمایل به موضوعی نداشته باشد ما هم بر اساس آن اعمال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: سید حسن نصرالله در وسط بیروت و در روز عاشورای هزار سال همواره با رهبر معظم انقلاب بیعت می‌کرد.

وی گفت: ما نباید فقط در خفا ولایی باشیم بلکه باید آشکارا از ولایت دفاع کنیم و سید حسن نصرالله همواره از ولایت فقیه با تمام وجود دفاع می‌کرد و این الگو باید در کشور ما گسترش یابد.

هاشم الحیدری گفت: وصیتنامه سید حسن نصرالله دفاع از ولایت فقیه و جمهوری اسلامی است و وصیتنامه حاج قاسم نیز اینگونه بوده است و من همانند سید حسن عاشق ولایت ندیدم و این سر موفقیت سید حسن در طی این دهه‌ها بوده است.

وی گفت: برخی‌ها مطرح می‌کنند که جمهوری اسلامی حزب الله را رها کرده است و رسانه‌های دشمن این موضوع را در حال تکرار کردن هستند اما این دروغ بزرگ است و امروز حکمت و تدبیر امور به دست رهبری است و نباید از رهبری جلو افتاد و باید مطیع رهبری باشیم.

وی بیان کرد: سید حسن نصرالله می‌گفت همه دولت‌های جمهوری اسلامی از حزب الله حمایت کردند و رؤسای جمهور ایران در تمام دوره‌ها از جبهه مقاومت پشتیبانی کردند.

وی تصریح کرد: امروز رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی و سعودی القا می‌کنند که ایران اسلامی حزب الله و جبهه مقاومت را رها کرده است که این امر کذب محض است.

این فرمانده جبهه مقاومت عراق بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال تا به امروز در کنار فلسطین بوده است و هیچ تغییر در سیاست کلان ایران اسلامی رخ نداده است و تدبیر به دست رهبری است.

وی با بیان اینکه همه موفقیت‌های جبهه مقاومت در نتیجه حمایت‌های جمهوری اسلامی بوده است افزود: حزب الله بالغ بر صدهزار نفر نیرو دارد و امروز نیازمند نیروی نظامی در لبنان نیست و امروز وظیفه ما این است که در کشور وحدت داشته باشیم و نباید صحبتی بر خلاف وحدت زده شود.

هاشم الحیدری گفت: امروز هیأت‌های مذهبی همانند اربعین حسینی باید به میدان بیایند و امروز در لبنان آوارگان زیادی داریم و باید به آنان کمک کنیم و در حوزه رسانه نیز باید به جبهه مقاومت امیدواری دارد و پیام‌های مثبتی به آنان ارسال کرد.

کد خبر 6243545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha