۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۷

روایت رضایی از جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

عراقچی: ترور سید حسن نصرالله قطعاً با هماهنگی آمریکا بوده است

عراقچی: ترور سید حسن نصرالله قطعاً با هماهنگی آمریکا بوده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جزئیات نشست امروز کمیسیون امنیت ملی با حضور وزیر امور خارجه کشورمان تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عراقچی وزیر امور خارجه امروز بعد از ظهر مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود و گزارشی از سفرش به نیویورک و سازمان ملل متحد و ملاقات‌های خود در آنجا داد. وی به ملاقات خود با ۳۷ وزیر خارجه اشاره کرد و به سوالات هم در این زمینه پاسخ داد.

وی گفت: عراقچی در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای گفت که تلاش اصلی ما در مذاکرات هسته‌ای این بود که در موضع برابر صحبت کنیم. به صحبت‌ها و مواضع رئیس جمهور در نیویورک اشاره کرد و گفت که سیاست ما، خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای است و گفت که جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ نمی‌شود، مگر اینکه هزینه نجنگیدن بیشتر از هزینه جنگیدن باشد و گفت که جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست، اما از جنگ نمی ترسد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر امور خارجه در ارتباط با مذاکرات گفت که بر اساس مجوز رهبر معظم انقلاب در مذاکرات عمل می‌کنیم و به دنبال رفع تحریم‌ها به صورت شرافتمندانه و عزتمندانه هستیم. اشاره‌ای هم به روند مذاکرات برجامی کرد.

وی ادامه داد: عراقچی به قضایای اخیر لبنان اشاره کرد و گفت که ترور شهید سید حسن نصرالله قطعاً با هماهنگی آمریکا بوده و بمب‌های سنگرشکن را فقط آمریکایی‌ها دارند و با بمب‌های آمریکایی آنان به شهادت رسید.

رضایی گفت: وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال و انتقاد برخی از اعضا در ارتباط با حضور معاون راهبردی رئیس جمهور در سفر یعنی درباره آقای ظریف گفت که وی معاون رئیس جمهور است و مشورت داده و در هیچ ملاقاتی هم در آنجا حضور نداشته است و حضور وی تصمیم رئیس جمهور بوده است.

رضایی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی هم مطالبی گفتند؛ از جمله اینکه بر لزوم رایزنی‌های منطقه‌ای در حمایت از مقاومت تاکید کردند، لزوم اتخاذ مواضع طلبکارانه نسبت به غرب، تاکید بر ادامه راه شهید امیرعبداللهیان در وزارت خارجه و تجلیل از مواضع قاطع وزیر امور خارجه در حمایت از مقاومت و علیه رژیم صهیونیستی در نیویورک، تاکید بر عدم دخالت غرب در امور داخلی کشور ما به ویژه در موضوع اوکراین، انتقاد از برخی مواضع رئیس جمهور در نیویورک، تاکید بر اهمیت دیپلماسی عمومی و هماهنگی با میدان از جمله مطالبی بود که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به آن اشاره کردند.

کد خبر 6243699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha