۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۲۴

روایت رضایی از نشست امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی با پزشکیان

روایت رضایی از نشست امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی با پزشکیان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: عصر امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در محل نهاد ریاست جمهوری با مسعودپزشکیان، رئیس جمهور دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: عصر امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در محل نهاد ریاست جمهوری با مسعود پزشکیان، رئیس جمهور دیدار کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه ابتدا اعضای کمیسیون مطالب و نکاتشان را بیان کردند؛ از جمله اینکه خواستار اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، و ساماندهی کارکنان دولت و اجرای قانون شدند.
تاکید کردند بر اینکه مواضع و دیدگاه‌های رئیس‌جمهور باید همراه با صلابت باشد. هر کاری که قرار است دولت انجام دهد، باید پیوست افکار عمومی داشته باشد و افکار عمومی توجیه شوند. بر اهمیت استفاده از ظرفیت سفرای خارجی مقیم کشور برای توسعه دیپلماسی تاکید کردند. بر اینکه تفسیر قانون بر عهده مجلس است و نه بر عهده دولت تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محور بعدی این بود که افرادی معتدل و کارآمد به عنوان استاندار در کشور معرفی و انتخاب شوند. سازوکاری برای مشارکت نمایندگان در سیاست خارجی دیده شود. عدم هزینه از رهبری، دقت در بیان مواضع هم جز نکات دیگری بود که اعضای کمیسیون گفتند. لزوم حمایت از مقاومت، لزوم اصلاح نظام اداری و بروکراسی کشور و ساماندهی مدیریت کشور، لزوم داشتن ایده حکمرانی در مدیریت اجرایی کشور، بهره‌مندی از فرصت‌ها در دو کشور آذربایجان و افغانستان، تاکید بر رفع تحریم‌ها، لزوم رسیدگی به وضعیت گزینش در استخدام‌ها، تقویت بودجه دفاعی، اصلاح ساختار وزارت امور خارجه، تاکید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها و نگرانی از ناترازی انرژی در کشور، لزوم تشکیل کارگروه ویژه برای آب‌های مرزی، لزوم هماهنگی با ارکان کشور به ویژه رهبر معظم انقلاب در اتخاذ تصمیمات جز مطالب اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه با رئیس جمهور بود.

رضایی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در این جلسه، گفت: رئیس جمهور تاکید کرد بر وفاق و شعارش در ارتباط با وفاق و درباره آن توضیحاتی داد و گفت که هم دولت و هم مجلس و هم بخش‌های مختلفی کشور باید یک نگاه مشترک داشته باشیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم و بتوانیم مشکلات کشور و مردم را حل کنیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور گزارشی از سفرش به نیویورک و سازمان ملل داد، از جمله ملاقات با ۱۷ تن از سران کشورها و همین‌طور برنامه‌های دیگر با رسانه‌ها و ایرانیان مقیم. به نقدهای وارده هم اشاره کرد و گفت که ما نقدها را باید بشنویم و اصلاح کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس‌جمهور گفت در مقابل آمریکا کوتاه نیامده و کوتاه نمی‌آییم و گفت که دشمن در موضع ضعف است. گفت ما جنگ طلب نیستیم، اما خودمان را در مقابل دشمن کوچک نمی‌گیریم و کوچک نمی‌کنیم.

رضایی گفت: پزشکیان توضیحاتی راجع به سفرش به عراق داد. گفت همه اقوام ایران از ترک و کرد و بلوچ و دیگران همه ایرانی هستند و همه متعلق به ایران هستند. تاکید کرد بر اینکه هیچ وقت حتی به مصلحت هم دروغ نگفته و دروغ نمی‌گویم و یک کلمه خلاف آنچه عمل کرده‌ام، نگفته‌ام. بر هماهنگی بین بخش‌های مختلف کشور تاکید کرد و گفت که من کسی را نمی‌آورم که در واقع هماهنگ نباشد و در وهله فعلی بیشتر به وفاق و همبستگی نیاز داریم.

رضایی اظهار کرد: رئیس‌جمهور اشاره‌ای به ماجرای بازگشت آقای ظریف به دولت کرد و تاکید کرد که در همه جا برای من رهبری خط قرمز است. به مواضع خودش در سال ۸۸ اشاره کرد و گفت که من برای آقای موسوی خیلی جاها سخنرانی کردم، اما بعد از اینکه حضرت آقا آن مواضع را گفتند، دیگر گفتم تمام شد و من دیگر همراهی نکردم. تلاش می‌کنم آنهایی را که در واقع پیاده شدن از قطار انقلاب، سوار کنیم و علاقه‌مندیم که کسی از کشتی انقلاب پیاده نشود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس‌جمهور در این جلسه تاکید کرد که حتماً به رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم داد. اعلام کرد که من به شدت علاقه‌مندم و تلاش می‌کنم که مشکلات کشور را حل کنم و صرفاً به همین دلیل هم به ریاست جمهوری آمدم و گفت که محور کار ما چشم انداز، سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و برنامه هفتم است.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور به چالش‌های کشور از جمله در بحث ناترازی آب و برق و گاز اشاره کرد و گفت اگر ما همه دست به دست هم ندهیم، این مشکلات حل نمی‌شود و باید برای حل آن همه دست به دست هم بدیم. گفت سفرهای استانی را شروع خواهیم کرد اما روش و شیوه آن را اصلاح خواهیم کرد.

رضایی بیان کرد: رئیس جمهور در ارتباط با فردی که اخیراً هتاکی کرده بود به رهبر معظم انقلاب اسلامی متأثر شد و تاکید کرد که اگر این چنین باشد و این حرف‌ها را گفته باشد، من او را عزل می‌کنم و در این زمینه پیگیری می‌کنم.

کد خبر 6243741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha