۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۱

کمیسیون برنامه‌ریزی مجمع شهرداران کلانشهرها در اصفهان برگزار شد

کمیسیون برنامه‌ریزی مجمع شهرداران کلانشهرها در اصفهان برگزار شد

اصفهان- چهل‌وششمین نشست کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور صبح چهارشنبه به میزبانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و ششمین نشست کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور صبح چهارشنبه به میزبانی اصفهان در محل هتل خواجوی این شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سعید ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان اظهار داشت: کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی توانسته است طی بیش از ده سال جایگاه خود را در مجموعه شهرداری‌های کشور پیدا کرده و فرصتی ارزشمند برای تبادل تجربیات شهرداری‌ها با یکدیگر باشد.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا موضوعات مهمی مانند سرمایه انسانی، فناوری و نوآوری، تشکیلات و ساختار شهرداری‌ها و قانون شفافیت در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان با برخورداری از قدمتی طولانی در زمینه مدیریت شهر، صاحب تجربیات ارزشمند و موفقی است، خاطرنشان کرد: در دوره ششم توانستیم با تدوین برنامه اصفهان ۱۴۱۰، اهداف متعددی را در زمینه‌های زیست‌محیطی، اقتصادی و فرهنگی در دستور کار قرار دهیم.

در ادامه مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حوزه برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی به‌مثابه کانون فکر، پیش‌بینی و نشان دادن راه، منبع و مرجع تصمیم‌گیری برای بخش‌های مختلف شهرداری‌ها محسوب می‌شود، اظهار داشت: امروزه به دلیل سرمایه‌ای که در اختیار شهرداری‌ها وجود دارد، از این نهاد انتظار می‌رود منبع و مرجعی برای سایر نهادها باشد که این امر بدون استفاده از تجربیات موفق سایر بخش‌ها محقق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری اصفهان تلاش کرده تا مسیر مشارکت شهروندان در روند اداره شهر را هموار کند و با قرار دادن ۲ مؤلفه داده‌محوری و مشارکت‌محوری در دستور کار خود، از ظرفیت مشارکت شهروندی بهره‌مند شود.

نباتی‌نژاد افزود: طرحی به نام «باشگاه شهروند» به عنوان سازوکاری برای ارتقای مشارکت شهروندان تعریف شده است که از تمام مدیران درخواست می‌کنیم در این طرح شرکت کنند و بازخورد خود را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: شهروندی به جغرافیا محدود نمی‌شود و بسیاری از مسائل شهری همچون ترافیک و آلودگی هوا مسائل مشترکی است که نیازمند همکاری و مشارکت همه‌جانبه است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نقش شهروندانی که به عنوان «شهریار» در راستای یاری به شهر عمل می‌کنند، گفت: در حوزه‌های انتفاعی و غیرانتفاعی این افراد به توسعه و تعالی شهر کمک می‌کنند.

همچنین امیر سامع، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: شهرداری اصفهان از اوایل دهه ۸۰ در حوزه برنامه‌ریزی فعال بوده و اقدامات قابل‌توجهی را در این زمینه انجام داده است.

وی ادامه داد: شناخت فضاهای پیرامونی شهرها به‌منظور کاهش مشکلاتی مانند حاشیه‌نشینی، مهاجرت‌های بی‌رویه و ساخت‌وسازهای غیرمجاز از ملزومات برنامه‌ریزی شهری است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: نبود تعریف مشخص از شهر مطلوب و تعیین نشدن قواعدی برای آن، چالش مهم دیگر در زمینه برنامه‌ریزی شهری است که مشکلاتی را در مسیر شهرداری‌ها ایجاد می‌کند.

کد خبر 6244379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha