۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰

برگزاری بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن دبی ویژه شهروندان اماراتی

برگزاری بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن دبی ویژه شهروندان اماراتی

بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن شیخه هند بنت مکتوم دبی ویژه شهروندان و افراد مقیم امارات متحده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنیاد جایزه بین‌المللی قرآن دبی اعلام کرد داوطلبان شرکت در مسابقات قرآن شیخه هند بنت مکتوم می‌توانند از اول نوامبر (۱۱ آبان) ثبت نام کنند.

این مسابقات یکی از مهم‌ترین رویدادهای جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی ویژه شهروندان زن و مرد اماراتی و ساکنین این کشور است که حافظ قرآن کریم هستند. این متسابقان از سوی مراکز حفظ قرآن و مؤسسات قرآنی در سراسر امارات برای شرکت در این مسابقات نامزد می‌شوند.

این مسابقات در شش بخش برگزار می‌شود که عبارت‌اند از بخش اول: حفظ کل قرآن کریم به همراه تجوید، بخش دوم حفظ ۲۰ جزء متوالی قرآن کریم به همراه تجوید، بخش سوم حفظ ۱۰ جزء از قرآن کریم به همراه تجوید، بخش چهارم حفظ ۵ جزء متوالی قرآن کریم به همراه تجوید این بخش تنها به شهروندان اماراتی اختصاص دارد و بخش پنجم شامل حفظ ۵ جزء از قرآن کریم برای افراد مقیم در امارات است به شرطی که سن آنها از ۱۰ سال بیشتر نباشد و آخرین بخش شامل حفظ ۳ جزء از قرآن کریم به همراه تجوید برای افرادی است که سن آنها از ۱۰ سال بیشتر نباشد. بخش آخر نیز تنها ویژه شهروندان امارات است.

داوطلبان شرکت در این مسابقه نباید در زمان ثبت نام بیش از ۲۵ سال داشته باشند؛ همچنین نباید در مسابقات بین‌المللی دیگر از جمله جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی یا مسابقات بین‌المللی قرآن شیخه فاطمه بنت مبارک شرکت کرده باشند.

احمد الزاهد، عضو کمیته برگزاری و سخنگوی رسمی جایزه هدف از برگزای این مسابقات را تشویق و تکریم حافظان قرآن و همچنین آماده ساختن آنها برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم توصیف کرد. وی همچنین از حمایت گسترده حاکمان امارت دبی از این مسابقات و تأکید آنها بر حضور حافظان زن و مرد از میان شهروندان اماراتی و تمام اتباع کشورهای دیگر که در امارات زندگی می‌کنند، خبر داد.

شایان ذکر است سال گذشته ۴۰ حافظ مرد و ۵۱ حافظ زن از سراسر امارات در بیست‌وچهارمین دوره این مسابقات شرکت داشتند.

کد خبر 6244727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha