۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰

امنیت سیم کارت خود را تضمین کنید

امنیت سیم کارت خود را تضمین کنید

در این مقاله به بررسی امنیت سیم کارت های تلفن همراه پرداخته ایم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سیم کارت‌ها نیز مانند دیگراموال شخصی نیاز به حفظ و نگهداری و امنیت دارند. حفظ امنیت سیم کارت ۰۹۱۲ و البته به طور کلی تمام سیم کارت‌ها، بسیار مهم است. در حالی که ممکن است خیلی‌ها درباره آن چیز زیادی ندانند یا اصلاً آگاهی درباره این موضوعات را لازم و ضروری ندانند. در این مقاله به بررسی امنیت سیم کارت‌های پرداخته ایم.

به جرأت می‌توان گفت که امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که از سیم کارت استفاده نکند و خط تلفن همراهی به نامش نباشد. استفاده دائمی و روزانه از موبایل، مزایا و خدمات زیادی به مردم داد. اما هر تکنولوژی جدیدی، خطراتی نیز دارد و مسئله حفظ امنیت سیم کارت‌ها، از اصلی ترین چیزهایی است که تمام افراد باید تا حدودی با آن آشنایی داشته باشند یا لااقل بتوانند در برابر بدیهی‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید، آگاهانه و هوشیار عمل کنند و گرفتار این مشکلات نشوند.

” حفظ امنیت سیم کارت”! شاید این عبارت برای بسیاری از شما کمی عجیب باشد. اصلاً چرا باید در پی افزایش و حفظ امنیت سیم کارت ۰۹۱۲ خود باشیم؟ البته از ابتدا باید اعلام کنیم که مواردی که در ادامه خدمتتان عرض می‌کنیم، تنها مختص حفظ امنیت سیم کارت ۰۹۱۲ نیست و برای تمامی سیم کارت‌ها مصداق دارد. اما سیم کارت همراه اول ۰۹۱۲ به دلیل گران قیمت بودن، سهم بیشتری در سرقت‌ها و روش‌های کلاهبردارانه دارد.

این روزها افراد برای ارتباط با دیگران از تلفن همراه استفاده می‌کنند. از طرفی، قرار گرفتن دائمی در معرض اینترنت و سایت‌های گوناگون، یکی از مسیرهایی است که باید در برابر آن ایمن باشید و به حفظ امنیت سیم کارت ۰۹۱۲ و دیگر سیم کارت‌ها بپردازید. این موضوعات در نتیجه می‌تواند به خالی کردن حساب بانکی و هک شدن دسترسی‌های مهم و اطلاعات شخصی و هویتی شما منجر شود.

سیم کارت و مشکلات امنیتی

در ابتدا برای درک بهتر امنیت سیم کارت‌ها و برای آگاهی در خصوص حفظ امنیت سیم کارت ۰۹۱۲ و دیگر سیم کارت‌ها، خوب است با مشکلات امنیتی که ممکن است برای سیم کارت‌های شما پیش بیاید، آشنا شوید. مشکلاتی مثل:

هک کردن سیم کارت توسط هکرها

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که یک لینک ناشناس بر روی گوشی شما نمایش داده شده. توجه داشته باشد به هیچ عنوان این لینک ها را نباید باز کنید. هک سیم کارت معمولاً از طریق باز کردن لینک ها و پیام‌های ناشناس اتفاق می‌افتد. در واقع هر پیام ناشناسی که شما را متصل به اینترنت نماید، می‌تواند مشکل آفرین باشد. هکرها با ارسال لینک‌های ناامن به سیم کارت‌های مردم، اقدام به هک سیم کارت و گوشی آنها می‌نمایند و اطلاعات مهم درباره رمزها، اطلاعات هویتی، اطلاعات بانکی و… را به سرقت می‌برند.

امنیت سیم کارت خود را تضمین کنید

گاهی اوقات، شگرد هکرها و سارقین به صورت اقدام برای کپی سیم کارت است. این افراد احتمالاً در نزدیکی شما هستند و در یک چشم به هم زدن، سیم کارت شما را کپی و از آن برای اقدامات نامناسب خود استفاده می‌کنند. گاهی نیز فقط هزینه‌های سنگین استفاده از تماس و اینترنت سیم کارت به شما تحمیل می‌شود و ممکن است است اصلاً استفاده از سیم کارت کپی شده در کارهای غیر قانونی مطرح نباشد.

به همین دلیل است که حفظ امنیت سیم کارت ۰۹۱۲ و سیم کارت‌های دائمی، بیشتر مورد توجه است زیر محدودیت پولی و اعتباری کمتری در استفاده از خدمات موبایل و اینترنت دارند. نکته بعدی این است که این افراد ممکن است اختیار عمل را نیز از شما بگیرند و به دلیل داشتن اطلاعات کامل درباره شما، رمزها، دسترسی‌ها، پیام‌های بانکی، مخاطبین و رمزهای ارسالی شبکه‌های اجتماعی و… را در سیم کارت اصلی که دست شماست محدود نمایند.

سایت‌های فیشینگ

سایت‌های فیشینگ معمولاً برای خالی کردن حساب بانکی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما جالب است بدانید که با افتادن در دام این سایت‌ها و دادن اطلاعات مختلف به آنها، ممکن است اطلاعاتی که هکرها نیاز دارند تا با استفاده از آن به کپی سیم کارت و یا حتی تعویض سیم کارت اقدام نمایند، مورد سو استفاده قرار گیرد.

راهکارهای حفط امنیت سیم کارت

به پیام‌ها و لینک‌های ناشناس، بی توجه باشید و آنها را به هیچ عنوان باز نکنید مخصوصاً لینک‌هایی که توسط شماره‌های معمولی و شخصی ارسال می‌شوند.

سیم کارت خود را در اختیار و در دسترس هیچ فردی قرار ندهید و حتی نزدیکان و آشنایان نیز نباید سیم کارت شما را، چه در حضور خودتان و چه در غیابتان، در اختیار داشته باشند.

برای حفظ امنیت سیم کارت خود، رمز و پین سیم کارت تعیین کنید.

مراقب سایت‌های فیشینگ باشید و اتصال امن در سایت‌هایی که وارد آن می‌شوید را چک کنید.

برای برنامه‌های مختلف خود در گوشی، ورود و احراز هویت دو مرحله‌ای تعیین نمائید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6244756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha