۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۷

عضو جامعه روحانیت مبارز:

حفظ خون شهید به اندازه شهادت او ارزشمند است

حفظ خون شهید به اندازه شهادت او ارزشمند است

مشهد- عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: در فرهنگ شیعه، حفظ خون شهید و تبیین و تفسیر خون وی به اندازه شهادت او ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدرضا تقوی صبح چهارشنبه همزمان با چهل و سومین سالگرد شهادت جوانمرد فاضل شهید «سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد» و سومین روز شهادت دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان شهید «سید حسن نصرالله» در مراسم بزرگداشتی در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد، در ابتدای سخنان خود با تبریک اجرای عملیات وعده صادق ۲ به نیروهای مسلح در خونخواهی شهدای جبهه مقاومت، برای شهدای جبهه مقاومت و شهدای راه اسلام و انقلاب اسلامی، علو درجات را از خداوند متعال مسئلت کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه با اشاره به نقش شهید هاشمی‌نژاد در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار با فداکاری و مبارزات خود، نام و یاد خود را در انقلاب اسلامی ایران ثبت کرد و خون پاک او در تاریخ انقلاب ماندگار شد. شهید هاشمی‌نژاد از یاران امام راحل (ره) بود که مسوولیت‌های مهمی را در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی عهده‌دار شد.

وی با تاکید بر این که نباید بگذاریم یاد و نام شهدا فراموش شود، افزود: نباید از یاد ببریم که شهید هاشمی‌نژاد و هاشمی‌نژادها در چه شرایطی مبارزه می‌کردند و سخن می‌گفتند و مردم را در خط امام (ره) هدایت می‌کردند.

تقوی در ادامه گفت: این عزیزان از میراث فرهنگی ما هستند و از رسالت‌های روحانیت همیشه در صحنه نیز حفظ این میراث مهم است. در فرهنگ شیعه، حفظ خون شهید و تبیین و تفسیر خون شهید، به اندازه شهید و شهادت او ارزشمند است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در جامعه خاطرنشان کرد: نباید از هجمه‌های دشمن هراسید و باید در برابر او مقاومت کرد. ما بیش از چهل سال در حمایت از محرومان و مستضعفان و مجاهدان راه حق در سراسر جهان حمایت کرده‌ایم و بر فرهنگ اسلامی پای فشرده‌ایم و انقلاب را به سراسر جهان صادر کرده‌ایم. اما دشمن هم دست بردار نیست.

وی به بیان برخی از ویژگی‌های شهید هاشمی‌نژاد در کلام امام (ره) و رهبر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام (ره) از شهید هاشمی‌نژاد با عنوان «جوانمرد فاضل» یاد کردند. رهبر انقلاب اسلامی نیز ایشان را فردی شجاع و روشن‌بین معرفی کردند که خط سیاسی او به معنای واقعی کلمه، آن چیزی بود که با عنوان خط امام از آن یاد می‌کنیم.

کد خبر 6244790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha