۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۸

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

کشف ۴۴ درصدی جرایم سایبری

کشف ۴۴ درصدی جرایم سایبری

بیرجند_ فرمانده انتطامی خراسان جنوبی گفت: ۴۴ درصد جرایم سایبری در ۶ ماه گذشته کشف شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شجاعی نسب بعداز ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته انتظامی برگزار شد، بیان داشت: خون‌های عزیزی برای پاسداری از اسلام و حفظ امنیت ریخته شده است.

به گفته وی با توجه به تعدد تکالیف انتظامی، ضروری است که پلیس از رویکردهای نوین برای بهبود عملکرد فراجا و بهینه سازی و ارتقای کار استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: قانون مداری شرط لازم برای برقراری امنیت است و پیشرفت، توسعه و امنیت پیش نیاز یکدیگر است.

شجاعی نسب با بیان اینکه خروجی پلیس چابک و هوشمند و جامعه قانون‌مدار، امنیت در جامعه خواهد بود، گفت: پلیس باید به وظایف خود در این خصوص به خوبی عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس هوشمند باید موارد کارآمدی خود را افزایش دهد و جرایمی را که موجب تضعیف امنیت می‌شود را شناسایی کند.

وی تاکید کرد: دست کمک به سوی مردم برای برقراری امنیت به عنوان مهم‌ترین موهبت الهی دراز می‌کنیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هفته انتظامی از ۱۳ تا ۱۹ مهر است و شعار این هفته پلیس هوشمند و مردم قانون‌مدار است، افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه، خانواده شهدا و ایثارگران، عطر افشانی گلزار شهدا، ویزیت رایگان، عیادت از بیماران و… از جمله برنامه‌های هفته انتظامی است

شجاعی نسب از صدور بیش از ۴۲ هزار گذرنامه از ابتدای سال خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار آن گذرنامه‌های زیارتی بوده که ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی ۱۳ هزار و ۱۸۰ نفر به مراکز مشاوره پلیس مراجعه کرده‌اند که بیش از ۷۵ درصد این پرونده‌ها منجر به صلح شده است.

وی در ادامه از ۶۷۹ هزار و ۵۹ اعمال قانون خودروهای متخلف خبر داد و افزود: بیش از ۱۰ هزار خودرو توقیف فیزیکی و ۳ هزار و ۱۳۸ موتورسیکلت هم در این مدت توقیف شدند.

به گفته وی با وجود تردد ۳۷ میلیون خودرو در استان که ۷ درصد افزایش داشته است، شاهد کاهش تلفات در بیرون و درون شهر نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته در تصادفات درون شهری کاهش ۱۹ درصدی را داشته‌ایم، یادآور شد: در تصادفات برون شهری هم کاهش ۲۵ درصدی را داشته‌ایم که با رعایت قانون و رفع نقاط حادثه خیز به حداقل و…خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در وقوع سرقت‌ها هم از ابتدای سال ۱۶ درصد کاهش داشته‌ایم و کشف سرقت‌ها هم به ۵۴ درصد رسیده و کنترل سارقین سابقه دار که بیشتر سرقت‌ها توسط آنها انجام می‌شد، در استان شروع شده است که در مرحله اول ۶۰ پابند و در مرحله دوم ۱۲۰ پابند نصب خواهد شد و در حال حاضر ۳۰ پابند نصب شده است.

وی تصریح کرد: هزار و ۵۱۲ سارق از ابتدای سال دستگیر شده‌اند و سارقین غیر بومی در استان به صفر رسیده و ۳۴ باند سرقت حرفه‌ای از ابتدای سال جاری کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ارزش پرونده‌های حوزه اقتصادی را بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان اعلام و گفت: بیش از سه میلیون لیتر سوخت در ۶ ماه گذشته کشف شده است.

به گفته شجاعی نسب ارزش پرونده‌ها مربوط به جرایم اقتصادی به جز زمین خواری بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۹ تن انواع مواد مخدر کشف و سه هزار و ۸۷ نفر در این ارتباط دستگیر شده‌اند و پاکسازی شهر از معتادان متجاهر انجام و ۴۴۷ نفر در این ارتباط جمع آوری شده‌اند.

وی تصریح کرد: جرایم فضای مجازی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، ۳۶ درصد افرایش داشته است و کشفیات در این زمینه هم ۴۴ درصد افزایش داشته و ۴ جرم کلاهبرداری رایانه‌ای با ۴۶ درصد، برداشت اینترنتی ۳۴ درصد، هتک حیثیت و نشر اکاذیب ۱۲ درصد و جرایم مربوط به داده‌های رایانه‌ای با ۴ درصد از بیشترین جرایم فضای مجازی از ابتدای سال جاری بوده است.

شجاعی نسب تاکید کرد: امروز مرزهای ما از امنیت کاملی برخوردار است و مرزهای خراسان جنوبی یکی از مرزهای امن کشور است.

وی متذکر شد: کمترین تردد اتباع غیر مجاز را از مرزهای استان داشته‌ایم و پایش اتباع در حال انجام است و اگر اتباع به شکل غیر مجاز در استان حضور داشته باشند، ترد خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص اتباع غیر مجازی که از محورهای استان قصد ترد داشته‌اند، بیش از هزار و ۷۰۰ نفر دستگیر شده‌اند که ۲۰ درصد افزایش دارد.

کد خبر 6244815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha