۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۴۹

لیگ برتر والیبال؛

برد شهداب و گیتی‌پسند در جدال طولانی/باخت شاگردان اکبری درگام اول

برد شهداب و گیتی‌پسند در جدال طولانی/باخت شاگردان اکبری درگام اول

در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر والیبال تیم‌های شهرداری ارومیه، طبیعت و شهداب، گیتی پسند،چادرملو و صنعتگران امید پیروز میدان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سوت سی‌وهشتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از امروز (چهارشنبه) یازدهم مهر با برگزاری همزمان ۶ دیدار در شهرهای یزد، تهران، ارومیه، اسلامشهر، اصفهان و اردکان به صدا درآمد.

شهداب یزد، مهرگان نور، پیکان تهران، صنعتگران امید، شهرداری ارومیه، سپهر صدرا مشهد، طبیعت، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، چادرملو اردکان و سایپا تهران ۱۳ تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند که در هفته نخست نماینده سیرجان مدافع عنوان قهرمانی استراحت دارد.

شهرداری ارومیه لیگ را با برد شروع کرد

در اولین مسابقه تیم شهرداری ارومیه به مصاف سپهر صدرای مشهد که اولین حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند؛ رفت. شاگردان عبدالرضا علیزاده در شهرداری ارومیه در ست نخست قدرت خود را به حریف دیکته کردند و این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز شدند؛ در ست دوم شهرداری ارومیه با اختلاف بازی را پیش برد و این ست را هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به نفع خود تمام کرد. در سومین ست علی‌رغم تلاش مشهدی‌ها بار دیگر شهرداری ارومیه از حریف پیشی گرفت اما رالی جذاب میان دو تیم تا انتهای بازی ادامه یافت تا در نهایت این ست ۲۷ بر ۲۵ به نفع ارومیه‌ای پایان یافت تا نخستین برد مقتدرانه لیگ برتر را رقم بزنند.

باخت پیکان مقابل تیم تازه وارد

شاگردان پیمان اکبری در یک جدال پنج سته برابر تیم تازه وارد صنعتگران امید به میدان رفت که با نتیجه ۲ بر ۳ شکست خورد.

تیم پیکان ست‌های اول و سون را با نتایح ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۱ پیروز شد اما در ادامه تیم صنعت گران امید ست دوم و چهارم و پنجم را با نتایج ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۱۷ و ۱۵ بر ۷ پیروز میدان شد.

شکست شاگردان تندروان در گام نخست

در دیگر بازی هفته نخست، تیم طبیعت به مصاف مس رفسنجان رفت که با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید تا سه امتیاز کامل را به دست آورد. شاگردان تندروان در این مسابقه با امتیازهای ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ نتیجه را واگذار کرد تا در اولین مسابقه یک شکست تجربه کند.

پیروزی چادرملو در دیدار خانگی

در دیگر بازی هفته نخست، چادرملو اردکان میزبان پاس گرگان بود که با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسید. پاس در ست‌های نخست و چهارم ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی رسید اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۳ نتیجه را واگذار کرد تا از اردکان با یک امتیاز راهی گرگان شود.

تجربه شهداب، تازه وارد را زمین‌گیر کرد

در پنجمین دیدار لیگ برتر تیم شهداب یزد در بازی خانگی میزبان مهرگان نور تیم تازه وارد به لیگ برتر مردان بود و سه بر دو به پیروزی رسید. جدالی پنج ست میان نایب قهرمان لیگ برتر سال گذشته با نایب قهرمان لیگ دسته یک ۱۴۰۲ که در دو ست نخست آن مهرگان ۳۰ بر ۲۸ و ۲۵ بر ۲۲ حریف را شکست داد اما به یک باره از ست سوم شهدابی‌ها به بازی برگشته و با نتایج ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۷ این دیدار را به ست پنجم کشاندند. در پنجمین ست هم شهدابی‌ها ۱۵ بر ۱۰ پیروز میدان شدند تا بردی شیرین در خانه کسب کنند و پیروز جدال نایب قهرمان‌ها باشند.

ست نخست این دیدار با امتیاز ۳۰ بر ۲۸ یکی از طولانی‌ترین ست‌های هفته نخست لیگ برتر بود. در دیدار گیتی‌پسند و سایپا هم رکورد طولانی‌ترین ست اولین هفته لیگ همین میزان بود.

پیروزی گیتی پسند در یک جدال طولانی

در آخرین مسابقه هفته نخست لیگ برتر گیتی‌پسند اصفهان میزبان سایپا تهران بود و سه بر دو به پیروزی رسید. در ست نخست این دیدار گیتی‌پسند ۲۶ بر ۲۴ حریف را شکست داد اما در ست دوم و سوم سایپایی‌ها ۲۶ بر ۲۴ و ۳۰ بر ۲۸ شاگردان سعید عقیلی را مغلوب خود کردند. در ست چهارم بار دیگر اصفهانی‌ها به بازی برگشته و ۲۵ بر ۱۸ سایپا را شکست دادند تا این دیدار طولانی در ست پنجم پیگیری شود.

در پنجمین ست گیتی‌پسند با برتری بر سایپا نتیجه را ۱۵ بر ۱۱ به نفع خود تمام کرد تا پیروز این مسابقه پنج ست باشد که رکورد طولانی‌ترین دیدار هفته نخست را شکست و دو ساعت و ۴۸ دقیقه ادامه یافت.

نتایج هفته اول مسابقات لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

شهداب یزد ۳– مهرگان نور ۲

پیکان تهران ۲ – صنعتگران امید ۳

شهرداری ارومیه ۳ – سپهر صدرا مشهد صفر

طبیعت ۳ – مس رفسنجان صفر

گیتی‌پسند اصفهان ۳ – سایپا تهران ۲

چادر ملو اردکان ۳ – پاس گرگان ۲

کد خبر 6244930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha