۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۶

راهی به سوی جامعه‌ای پویا؛

شعار هفته فراجا: «پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار»

شعار هفته فراجا: «پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار»

هفته فراجا ۱۴۰۳ با شعار «پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار» از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته فراجا به‌عنوان فرصتی برای ارج‌نهادن به زحمات و جانفشانی‌های نیروهای انتظامی در راستای حفظ امنیت و نظم اجتماعی برگزار می‌شود. امسال، از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه، این هفته با شعار «پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار» برگزار می‌شود.

این شعار نمایانگر گام‌های مؤثر پلیس در بهره‌برداری از فناوری‌های نوین جهت هوشمندسازی فرآیندهای خود است. نیروی انتظامی با استفاده از ابزارهای پیشرفته توانسته است در زمینه‌های مختلفی چون مدیریت ترافیک، شناسایی جرایم سایبری و پیشگیری از جرم و … به‌طور کارآمد عمل کند.

این رویکرد، همگام با پیشرفت‌های جهانی، موجب افزایش امنیت عمومی و بهبود کیفیت خدمات پلیس به مردم شده است. در این راستا، نقش مردم قانون‌مدار و همکاری مستمر آن‌ها با نیروهای انتظامی، پایه‌گذار جامعه‌ای امن و پویا است.

یکی از نکات کلیدی در موفقیت پلیس هوشمند، همکاری و تعامل با مردم قانون‌مدار است. مردم، به‌عنوان ناظران و همکاران اصلی پلیس، نقش بسزایی در تأمین امنیت ایفا می‌کنند. آنها با رعایت قوانین و ارائه اطلاعات دقیق در مورد رفتارهای مشکوک، می‌توانند به پلیس در شناسایی و پیشگیری از جرم کمک کنند. در واقع، این همکاری دوسویه به ایجاد جامعه‌ای امن‌تر و آرام‌تر منجر می‌شود.

در این راستا معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس با اشاره به تاکید فراجا بر هوشمندسازی ارائه خدمات به شهروندان گفت: در هفته انتظامی از ۱۴ خدمتِ هوشمند جدیدِ پلیس در راستای تسهیل امور مراجعه کنندگان، رونمایی و بهره برداری می‌شود.

وی اعلام کرد: ایجاد قابلیت‌هایی در بستر «پلیس من» در راستای ثبت درخواست تعویض و صدور المثنی گواهینامه، ثبت المثنی و کارت پایان خدمت وظیفه عمومی، دریافت عکس گذرنامه برای روادید و ثبت درخواست مجوز اماکن صنفی از نمونه‌های هوشمند سازی و خدمت بی منت پلیس است.

به گفته وی ثبت درخواست عودت کارت خودرو و موتورسیکلت و کارت وظیفه عمومی، شماره گذاری اینترنتی، ثبت درخواست دفترچه شناوری، استعلام تاریخچه پلاک وسیله نقلیه، استعلام کروکی تصادفات، ویرایش اطلاعات تماس مالک وسیله نقلیه، اعلام به خودروی بلا صاحب، افزودن مستندات به پرونده انتظامی فرد، اعلام فقدانی تک پلاک، درخواست رفع سد معبر از دیگر خدماتی است که پلیس برای سهولت کار جامعه هدف، در این بستر ارائه می‌دهد.

کد خبر 6245203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha