۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۱۸

مدیرکل محیط زیست کردستان:

۴۵ هکتار از جنگل‌هاو مراتع روستاهای رزاب و دگاگا طعمه حریق شد

۴۵ هکتار از جنگل‌هاو مراتع روستاهای رزاب و دگاگا طعمه حریق شد

سنندج-مدیرکل محیط زیست کردستان گفت: در آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع روستاهای رزاب و دگاگا شهرستان سروآبادکه طی ۲ روز گذشته اتفاق افتاد بیش از ۴۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع طعمه حریق شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اقبال حمیدی اظهار کرد: وقوع آتش سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان شهرستان سروآباد مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: آتش‌سوزی گسترده در مراتع و جنگل‌های حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد با تلاش بی‌وقفه و خستگی ناپذیر محیط بانان و پرسنل محیط زیست استان، منابع طبیعی و گروه‌های تشکلهای مردمی، همیاران محیط زیست و همکاری بیدریغ پرسنل مستقر در پایگاه‌های سپاه پس از سه روز مهار شد.

اقبال حمیدی اظهار کرد: در آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع روستاهای «رزاب و دگاگا» شهرستان سروآباد که طی ۲ روز گذشته اتفاق افتاد بیش از ۴۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع طعمه حریق شده است.

وی افزود: پس از دریافت گزارش آتش سوزی در جنگل‌ها بلافاصله ۲ تیم ویژه اطفا حریق از سروآباد عازم منطقه شد و در روز سوم ۱۰ تیم دیگر از محیط بانان و کارشناسان با تجربه استان جهت اطفای حریق در منطقه حضور پیدا کردند.

حمیدی تصریح کرد: به دلیل خشک بودن مراتع، وزش باد شدید و صعب العبور بودن مسیر و از همه مهمتر پوشش گیاهی گسترده که باعث شعله ور شدن و گستردگی آتش شده بود عملیات مهار حریق با مشکل روبرو شده بود و اطفای آن بعد از هر بار کنترل مجدداً شعله ور می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در اثر این حریق علاوه بر جنگل‌های بلوط با ارزش و حیاتی و مراتع بسیاری از زبست‌مندان دچار آسیب و تخریب زیستگاه شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از عموم مردم، گردشگران و کشاورزان و باغداران در این فصل حساس خاضعانه درخواست کرد از هر گونه آتش زدن و رها کردن آن در میان باغات و جنگل‌ها که موجبات سرایت به مراتع و بافت جنگلی می‌شود جدا خودداری نمایند.

کد خبر 6245206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha