۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۰:۴۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

یک میلیون هکتار در خوزستان زیر کشت پاییزه می‌رود

یک میلیون هکتار در خوزستان زیر کشت پاییزه می‌رود

اهواز - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:در سال زراعی جاری یک میلیون و ۳۲ هزار هکتار در استان زیر کشت پاییزه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نبی‌پور چهارشنبه شب در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: با توافق سازمان آب و برق در کشت پاییزه امسال، کشاورزان با مشکل تأمین آب روبرو نخواهد بود، بخشی از آب مورد نیاز کشت پاییزه از بارش باران تأمین می‌شود و امید است بارش باران به اندازه‌ای باشد که کشاورزان خوزستان دغدغه‌ای نداشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به منظور قانونی شدن اراضی و گیاهان زیر کشت استان و پیشنهادات ارائه شده در این خصوص به مرکز در شورای کشاورزی استان تصویب شد.

وی افزود: در سال زراعی جاری یک میلیون و ۳۲ هزار هکتار در استان زیر کشت پاییزه خواهد رفت که از این میزان ۶۵۶ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰۲ هزار هکتار اراضی دیم و ۷۳ هزار هکتار کشت دائمی مثل نخیلات و یونجه است.

نبی پور با بیان اینکه خوزستان از نظر تولید محصولات کشاورزی قطب کشور است اظهار کرد: به طور میانگین سالانه ۱۷ میلیون تن محصولات مواد غذایی در استان کشت و تولید می‌شود و که این میزان تولید خوزستان را به قطب تولید مواد غذایی کشور تبدیل کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن گندم در استان برداشت شد و خوزستان رتبه نخست تولید گندم کشور را کسب کرد.

نبی‌پور با بیان اینکه در خوزستان ۲۸۸ هزار نفر بهره‌بردار گندم فعال هستند تصریح کرد: خوزستان در صادرات خرما جایگاه نخست و در تولید این محصول رتبه دوم کشور را دارد، همچنین در تولید چغندر در رتبه اول کشور قرار دارد که با راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی تلاش می‌شود خوزستان در اغلب محصولات کشاورزی رکورددار باشد.

کد خبر 6245275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha