۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱:۱۶

مدیرکل ثبت‌اسناد لرستان:

حدنگاری ۳۹۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان

حدنگاری ۳۹۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان با اشاره به حدنگاری ۳۹۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان، گفت: بیشترین املاک مجهول در لرستان مربوط به دلفان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی کاظمی در سخنانی با اشاره به اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی در لرستان، اظهار داشت: میزان اراضی کشاورزی در استان لرستان ۵۰۰ هزار هکتار است.

اجرای طرح حدنگاری در ۳۹۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی

وی گفت: در مجموع طرح حدنگاری تا کنون در ۸۱.۱ درصد از اراضی کشاورزی استان عملیاتی شده است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تا کنون طرح حدنگاری در ۳۹۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است، ادامه داد: متأسفانه عملکرد سه واحد ثبتی در استان شامل سلسله، دلفان و خرم‌آباد دراین‌رابطه زیر حدنصاب کشوری است و کمترین میزان تحقق طرح حدنگاری کشاورزی را داشته‌اند.

کاظمی، تصریح کرد: مابقی واحدهای ثبتی استان دراین‌رابطه عملکرد نزدیک به ۱۰۰ درصد داشته‌اند.

اجرای طرح در ۳ شهرستان ۱۰۰ محقق نشده است

وی به دلایل عدم اجرای موفق این طرح در سه شهرستان یاد شده اشاره کرد و گفت: تقریباً ۱۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان سلسله، مستثنیات و فاقد نقشه ثبتی هستند.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان، تصریح کرد: در این راستا واحد ثبتی شهرستان باید، محدوده پلاک‌ها را مشخص کند، تعدادی از پلاک‌ها محدوده آنها مشخص شده و در بانک اطلاعاتی حدنگاری ذخیره شده است و بقیه پلاک‌ها در دست اقدام است.

کاظمی، تأکید کرد: علت عدم تحقق تثبیت اراضی در این شهرستان تأخیر در تأیید نقشه‌های ارتو توسط سازمان نقشه‌برداری کشور است.

وی ادامه داد: محدوده پلاک‌ها در شهرستان مشخص نیست، در حال حاضر چهار شرکت مشاور در شهرستان فعال هستند و کار جمع‌آوری پرونده‌ها را انجام می‌دهند.

بیشترین املاک مجهول مربوط به دلفان است

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت شهرستان دلفان، گفت: در شهرستان دلفان ارتوها تهیه شده، به طور کامل بخشی از پلاک‌ها دارای تأییدیه سازمان نقشه‌برداری کشور هستند و به دست ما رسیده‌اند، مابقی تابه‌حال تأیید نشده است.

کاظمی، تصریح کرد: یکی از عمده مشکلات این شهرستان و استان در بحث تأیید نقشه‌ها و ارتو ها در سازمان نقشه‌برداری کشور است، اگر چه این شهرستان دارای شرایط خاصی است، بیشترین املاک مجهول مربوط به این شهرستان است.

وی، ادامه داد: در شهرستان خرم‌آباد نیز باتوجه‌به موقعیت مکانی که دارد و مرکز استان است، دارای پادگان‌های نظامی و انتظامی مختلفی در حاشیه و نقاط شهر بوده و در این راستا با ممنوعیت و محدودیت کار ارتو مواجه هستیم.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان با تأکید بر اینکه با پهپاد قسمتی از کار انجام شد، بیان داشت: در حال حاضر در این شهرستان سه شرکت مشاور فعال هستند.

کاظمی، افزود: یکی از مشکلات این شهرستان برداشت نقشه زمینی است.

کد خبر 6245299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha