۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱:۰۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان:

فعالان عرصه گردشگری به ایجاد صلح در جامعه کمک کنند

فعالان عرصه گردشگری به ایجاد صلح در جامعه کمک کنند

سنندج- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: فعالان حوزه گردشگری استان از جمله مهمترین افرادی هستند که می‌توانند به ایجاد و برقراری صلح در جامعه کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد شامگاه چهارشنبه در کارگاه آموزشی «گردشگری آگاهانه با محوریت گردشگران خارجی» که با حضور مدیران و فعالان حوزه گردشگری کردستان به مدت دو روز در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هر سال یک شعار برای روز جهانی گردشگری، مطرح می‌شود و «گردشگری و صلح» نیز به عنوان شعار امسال تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: فعالان حوزه گردشگری می‌توانند به ایجاد و برقراری صلح در جامعه کمک کنند و برای ترویج و تحقق شعار سال‌جاری قدم بردارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: بی‌شک صنعت گردشگری از صنایع پردرآمد جهان تلقی می‌شود و کردستان نیز در این حوزه طی چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌های مؤثری در حوزه گردشگری بوده است.

مهرزاد با اشاره به اینکه توسعه گردشگری کردستان بیانگر همراهی بخش دولتی و خصوصی است، افزود: امسال کردستان در شش ماه اول سال شاهد بیش از ۳۰ میلیون گردشگر بوده که رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ثبت مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای (جشن بهارانه پیرشالیار) در منطقه جهانی هورامان، ثبت جشن شکرانه برداشت توت‌فرنگی روستای شیان و ثبت دو مراسم جشن نوروز کردستان (سنندج) و جشن نوروز پالنگان را از رویدادهای مهم استان در حوزه گردشگری دانست.

وی خاطرنشان کرد: این رویدادها در پنجمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور به صورت بین‌المللی و ملی در تقویم گردشگری کشور ثبت شده است.

مهرزاد اذعان کرد: در حال حاضر ٩٠ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان در حال اجرا است که به توسعه گردشگری کمک می‌کند.

این کارگاه دو روزه با حضور اساتید برجسته حوزه گردشگری کشور و با استقبال بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان حوزه گردشگری استان در حوزه‌های اقامتی، پذیرایی، خدماتی، دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در هتل فرهنگیان سنندج برگزار شد.

شیوه‌های نوین جذب گردشگر بر پایه اصول محوری، اقتصاد پویا و مردمی و شناخت آگاهانه و رونق گردشگری خارجی در استان و غیره در این کارگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 6245303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha