۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۲:۵۰

طی نیمه اول سال جاری؛

صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر ۳ درصد افزایش یافت

صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر ۳ درصد افزایش یافت

بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال میزان صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر ۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران از مثبت شدن تراز تجارت در استان بوشهر در نیمه نخست سال جاری نسب به مدت مشابه سال گذشته خبر داد، گفت: طی مدت یاد شده بالغ بر ۱۵ میلیون و ۶۵۳ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۸۹۳ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار از گمرکات استان صادر شده است

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: صادرات این میزان کالا از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲ درصد و از نظر ارزشی سه درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزیجات و صیفی‌جات تازه بوده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: بیشترین حجم کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر به ترتیب به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، برزیل، پاکستان، ترکیه، عمان، تایوان، قطر و سریلانکا صادر شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه حجم واردات کالا از گمرکات استان طی مدت یاد شده نیز افزایش داشته است، گفت: در شش ماهه امسال، بالغ بر ۳۸۲ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۲۹۶ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۲ درصد و از نظر ارزشی ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل انواع پارچه، انواع لوازم خودرو، انواع لاستیک، تخمه آفتابگردان، موز و انواع چای بوده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر یادآور شد: کشورهای امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، هند، روسیه، سریلانکا، ترکیه، ژاپن، کره جنوبی و تایلند دارای بیشترین حجم کالاهای وارداتی به گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

کد خبر 6245310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha