۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۹

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان خبر داد؛

انجام ۴۰۲ عملیات سازمان آتش نشانی و کاشان در شهریورماه امسال

انجام ۴۰۲ عملیات سازمان آتش نشانی و کاشان در شهریورماه امسال

کاشان - مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان گفت: این سازمان در شهریور ماه گذشته ۴۰۲ عملیات انجام داده است.

سیدمصطفی محتشمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آتش نشانان علاوه بر حضور فعال و انجام اقدامات لازم برای امداد رسانی به موقع و مؤثر در ۱۰۵ مورد آتش سوزی و ۱۸۵ مورد حادثه، ۱۱۲ مورد خدمات ایمنی را نیز انجام دادند.

وی روشن کردن آتش، اتصال برق، انتقال حرارت و نشت مایعات قابل اشتعال را بیشترین عامل آتش سوزی‌های ماه گذشته اعلام کرد و ابراز داشت: نیروهای بخش عملیات سازمان در ۴۰۲ مورد عملیات نیز از جمله حوادث جانوران گزنده، آسانسور و بالابر، باز کردن درب با محبوسی و سقوط شرکت داشتند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان با اشاره به نجات جان ۱۳۴ نفر در عملیات شهریورماه تصریح کرد: متأسفانه چهار نفر فوتی و ۶۰ نفر مصدوم نیز در عملیات‌ها گزارش و ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۷ مورد نیز تیم‌های احتیاط از حریق و حادثه سازمان در قالب مناسبت‌های ملی و مذهبی شهریورماه در سطح شهرستان مستقر شدند.

محتشمیان با اشاره به صدور ۳۶ مورد دستورالعمل ایمنی در شهریور ماه برای اماکن شهری کاشان افزود: ۱۳۳ مورد بازدید و بازرسی ایمنی از اماکن و ساختمان‌های شهری توسط کارشناسان بخش پیشگیری نیز در ماه گذشته انجام شد که بررسی تخصصی و پیشگیرانه از اماکن مسکونی، اداری، درمانی، مسکونی تجاری و اداری تجاری از آن جمله بوده است.

وی فعالیت کمیته کارشناسی و علت‌یابی حوادث و حرائق با ۳۹ مورد علت یابی در شهریورماه را تاکید کرد و گفت: بازدید و صدور دستورالعمل‌های لازم برای ۲۹ مورد نقشه‌های ساختمانی نیز توسط کارشناسان مربوطه انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان همچنین ارائه آموزش‌های ایمنی-عمومی و آتش نشانی آموزش آتش نشانی به ۹۹ نفر به مدت ۲۹۴ نفر ساعت در آخرین ماه از فصل تابستان را به صورت تئوری و عملی توسط مربیان و کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد و گفت: پایگاه‌های بسیج، ادارات و ارگان‌های دولتی و مراکز آموزش و مؤسسات عالی، مسئولین ایمنی و HSE ادارات و صنایع جمعیت هدف ارائه آموزش‌ها بود.

وی افزود: اصول ایمنی و ضرورت رعایت آنها، علل ایجاد حوادث و حرائق، نحوه ارتباط با شماره ۱۲۵ آتش نشانی، چگونگی مقابله با آتش سوزی در لحظات اولیه، نحوه استفاده از خاموش کننده‌های دستی جهت آتش سوزی‌های مختلف و ارائه موارد ایمنی برای پیشگیری از وقوع حوادث از جمله موضوعات آموزشی بود.

محتشمیان تصریح کرد: سه دوره کار در ارتفاع با موضوع آشنایی با سیستم‌های اطفا و نحوه محاسبه هیدرولیکی برای هشت نفر از کارکنان سازمان آتش نشانی به مدت ۱۵۴ ساعت برگزار شد.

کد خبر 6245401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha