۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹

احسان خداپرست با مهر مطرح کرد؛

تشریح برنامه‌های موسیقایی «مأوا» در حوزه محور مقاومت

تشریح برنامه‌های موسیقایی «مأوا» در حوزه محور مقاومت

قائم مقام مرکز موسیقی «مأوا» هم‌زمان با پیروزی موفقیت آمیز عملیات «وعده صادق ۲» و سالگرد واقعه هفت اکتبر از تلاش این مجموعه برای تولید آثار موسیقایی با موضوع محور مقاومت گفت.

احسان خداپرست قائم مقام مرکز موسیقی «مأوا» در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مرکز آوای انقلاب اسلامی «مأوا» از سال ۱۳۹۵ و بعد از مجموعه خانه سرود در سازمان هنری رسانه‌ای اوج تشکیل شد، به اصلی ترین وظایف این مجموعه اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین ماموریتی که «مأوا» برعهده دارد ترویج و احیا کردن سرود و زنده کردن آن میان مردم ایران است و ما سعی کردیم تا این ماموریت را در همان سال اول توسعه دهیم و از ترویج سرود به سمت ترویج موسیقی سالم، ارزشی و انقلابی رفتیم که سرود هم جزوی از آن است و اکنون شاهد دیدن نتایج آن در کشور هستیم.

وی درباره اینکه تاکنون چه قدر به اهداف اصلی این مرکز نزدیک شده‌اند، گفت: در سال ۱۳۹۵ مسئله‌ای به اسم سرود، نه دغدغه نوجوان‌ها و خانواده‌ها بود، نه رسانه‌ها. ما با هریک از عزیزانی که می‌خواستیم در این حوزه فعالیت کنیم، با گاردی مواجه می شدیم که سرود را یک ژانر خسته، تکراری و قدیمی قلمداد می کردند. به همین جهت روش‌های مختلف را به کار بردیم تا خیلی‌ها را با خودمان همراه کنیم. در این چارچوب سرود یکی از اهداف مد نظر ما بود. سرودی که طبیعتا با آنچه در اذهان بود متفاوت بود و می توانست آغازگر فصل جدیدی برای توسعه این گونه موسیقایی باشد. درهمین راستا تغییر ذائقه تولید کننده‌ها، مخاطب و همچنین تربیت نیروی انسانی از جمله اهداف ما بود که خوشبختانه محقق شد و اکنون سرود تبدیل به یک مولفه زنده و پویا شده است.

قائم مقام مرکز «مأوا» تولیدات این مجموعه پس از واقعه ۷ اکتبر را شرح داد و یادآور شد: تولید مناسبتی و ارزشی یکی از مهم ترین ماموریت‌های مرکز «مأوا» است. ما بعد از ۷ اکتبر محصولات متعددی از جمله پروژه «ما می آییم» را در حوزه فلسطین و مقاومت تولید و آن را در تمام راهپیمایی‌ها و تجمعات استفاده کردیم. طبیعتا بعد از ماجرای ۷ اکتبر هم محصولات مختلفی تولید شد. گروه زهرائیون پروژه «وین» را خواندند که در داخل و خارج کشور مورد استقبال زیادی قرار گرفت. نماهنگ «القدس لنا» هم با صدای مجتبی الله‌وردی معروف به مُجال اثر دیگری از مرکز «مأوا» بود که مورد توجه قرار گرفت. نماهنگ «حریفت منم» با صدای محمد اسداللهی نیز محصول دیگر این مجموعه با موضوع مقاومت بود. در کنار این تولیدات تعداد زیادی استاپ موشن نیز تولید کردیم.

وی افزود: تاکنون بین ۱۵ تا ۲۰ محصول به صورت مستقیم برای فلسطین در مرکز موسیقی «مأوا» تولید شده که برخی از آن صوتی و برخی تصویری است. در این مسیر اجراهای زنده بسیار و کمپین‌های اجرایی مختلفی را هم راه اندازی کردیم. ضمن اینکه برای آینده حداقل ۵ تا ۶ اثر با موضوع مقاومت در دست ساخت داریم که به زودی جزییات آن اعلام خواهد شد. به طور کلی باید گفت تا زمان نابودی رژیم منحوس صهیونیستی، همیشه چند محصول فلسطینی و ضد اسرائیلی روی میز تولیدات ما وجود دارد.

قائم مقام مرکز «مأوا» درباره اینکه با توجه به شرایط فعلی جامعه و قدرتی که دشمن در بحث رسانه دارد، وظیفه مراکز فرهنگی مثل «مأوا» در آگاهی دادن به جامعه و همسو کردن آن‌ها با محور مقاومت چیست، گفت: در تلاش هستیم تا از سبک‌های مختلفی استفاده کنیم، سبک رپ تقریبا سخنرانی است و مفهوم و اطلاعات می‌دهد که ما می‌توانیم با استفاده از آن خلا خود را پر کنیم. سبک پاپ، سرود، دکلمه و روش‌های مختلف دیگر نیز برای تولید اثر برای مخاطب‌ با تفکرات و گرایش‌های مختلف است. وقتی محصولی دقیق تولید شود، تاثیر خود را خواهد گذاشت. بخش پخش و رسانه هم مسئله مهمی است که در بیشتر دیده شدن هر اثری نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری دارد.

خداپرست در پایان با اشاره به اهمیت مخاطب بین‌الملل تصریح کرد: در عرصه بین‌الملل با مجموعه‌ها و هنرمندان خارج از کشور ارتباط گسترده‌ای داریم. چیزی که متوجه شدیم این است که برای مخاطب بین‌الملل باید با یک تیم بین‌المللی کار کنیم تا اقتضائات آن مشخص شود، نمی‌شود در حوزه بین‌الملل فقط با افرادی که در داخل کشور خوب و عالی هستند، لزوما کار خوب در حوزه بین‌الملل ساخت، اگرچه که نمونه‌های موفق وجود دارد اما برای اینکه تاثیر مناسبی بگذاریم باید با تیمی کار کرد که مخاطب هدف را درست بشناسد.

کد خبر 6245435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha