۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

۲ هزار و ۲۶۰ تن تخم مرغ از خراسان جنوبی صادر شده است

۲ هزار و ۲۶۰ تن تخم مرغ از خراسان جنوبی صادر شده است

بیرجند- مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: طی ۶ ماه گذشته دو هزار و ۲۶۰ تن تخم مرغ از خراسان جنوبی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی بخشی کارشک صبح پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: خوشبختانه اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی صد در صد اعتبارات تملک دارایی را جذب کرده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در ۷۰ روستای استان پالایش فوق حاد پرندگان را در ۶ ماهه نخست سال انجام دادیم.

بخشی کارشک گفت: در این راستا ۶ هزار و ۵۰۰ نمونه طیور بومی نمونه برداری شد که در تمامی نمونه‌ها آنفولانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

ریشه کنی طاعون نشخوارکنندگان کوچک در خراسان جنوبی

وی در زمینه طاعون نشخوار کنندگان کوچک اظهار کرد: با سه سال واکسیناسیون مستمر دام سبک در خراسان جنوبی توانستیم این بیماری را در بین دام استان ریشه کن کنیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: دو هزار و ۲۶۰ تن تخم مرغ در خراسان جنوبی طی ۶ ماه گذشته به کشورهای متقاضی و عمدتاً افغانستان صادر شده است.

بخشی کارشک اظهار کرد: همچنین در این مدت ۳۶۰ تن کرک و موی بز به چین و ۴۱ تن پشم گوسفندی از خراسان جنوبی صادر شده است.

وی بیان کرد: ما در گذشته ۱۵ نوع کالا از خراسان جنوبی صادر می‌کردیم اما به دلایلی چون عدم نیاز کشورهای هدف، ضرورت تأمین نیاز داخل و…امروزه تنها سه نوع کالا صادر می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: به عنوان مثال در گذشته گوشت مرغ و جوجه یک روزه هم صادر می‌کردیم ولی به واسطه نیاز داخل در حال حاضر انجام نمی‌شود.

ثبت اولین شرکت وارد کننده دارو و واکسن

بخشی کارشک ادامه داد: یک خبر خوب در حوزه دامپزشکی نیز ثبت اولین شرکت استانی وارد کننده دارو و واکسن است.

وی افزود: از اوایل سال ۱۴۰۰ آزمایشگاه دامپزشکی ما مجهز به امکانات تشخیص مولکولی بیماری‌ها شد و در استان قادر به تشخیص بیماری‌هایی چون نیوکاسل هستیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی ۷۰ مرکز ارائه دهنده خدمات دامپزشکی شامل کلینیک و …داریم.

بخشی کارشک یادآور شد: واردات دام از افغانستان از مرز خراسان جنوبی (دوکوهانه نهبندان) به صورت رسمی با طی کردن مراحل قانونی و قرنطینه و..بلامانع است.

وی اظهار کرد: متقاضی واردات دام نیز وجود دارد ولی هنوز در عمل واردات دامی از افغانستان از طریق خراسان جنوبی انجام نشده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ میزان اعتبارات ما ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که فقط ۱۰ میلیارد آن تخصیص داده شد که ما صد در صد آن را جذب کردیم.

بخشی کارشک افزود: همچنین به مناسبت چهاردهم مهر روز ملی دامپزشکی برنامه‌های چون مسابقات ورزشی، برپایی اردوهای جهادی و برگزاری مراسم تقدیر از برترین‌های حوزه دامپزشکی استان را خواهیم داشت.

کد خبر 6245460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha