۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود :

بودجه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۴۰ درصد رشد داشت

بودجه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۴۰ درصد رشد داشت

شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از افزایش ۴۰ درصدی بودجه این دانشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: بدهی‌های انباشته دانشگاه به میزان ۳۶۰ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایاد بهادری منفرد صبح پنجشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه تا شهریورماه امسال ۳۶۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دانشگاه پرداخت شده است، تاکید کرد: زمانی که دانشگاه را تحویل گرفتیم یعنی حدود یکسال قبل ۳۰ میلیارد تومان عملکرد منفی را نیز شاهد بودیم که آن هم جایگزین شده و طرح‌های عمرانی هم سرجای خودش بازگردانده شده است.

وی با بیان اینکه مشکل تأمین دارو نیز با ۶۲ میلیارد تومان پول پرداختی به شرکت‌های دارو سازی در شاهرود و میامی حل شد، افزود: شرکت‌های دارویی به واسطه عدم پرداخت‌ها به شاهرود دارو نمی‌دادند و خوشبختانه با پرداختی‌هایی که داشتیم و مذاکراتی صورت دادیم مقرر شد حتی بخش خصوصی اگر در پرداخت تأخیر داشت شرکت‌های دارو سازی روند دارو رسانی را قطع نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه برخی داروها همچنان مشکل تأمین داریم، گفت: این کمبودها در کل کشور است و متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم نیست و در سطح ملی باید پیگیری شود اما داروهایی که موجود است، در شاهرود و میامی تأمین شده است.

بهادری منفرد با بیان اینکه دانشگاه در سال قبل بدهی‌هایی داشت که تلاش کردیم آنها را پرداخت کنیم، بیان کرد: علیرغم تمام مشکلاتی که وجود داشت بودجه سال ۱۴۰۳ با پیگیری‌هایی که صورت گرفته ۴۰ درصد افزایش یافت و این شرایط ما را نسبت به سال‌های قبل بسیار بهتر کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به نسبت دانشگاه‌های دیگر کشور، یکی از سه الی چهار دانشگاه خوب به لحاظ بودجه ۱۴۰۳ محسوب می‌شود، گفت: ۱۷ میلیارد تومان دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف در سال جاری در مجموعه دانشگاه تأمین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از تأمین و نصب دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان امام حسین (ع) خبر داد و افزود: سابقاً یک سی تی اسکن شش اسلایس در این بیمارستان وجود داشت که اگر دچار سوختگی و مشکل می‌شد مردم می‌بایست معطل می‌ماندند اما این مشکل رفع شده و این بیمارستان امروز به یک پایلوت بزرگ درمانی در کل منطقه تبدیل شده است.

بهادری با بیان اینکه چهار میلیارد تومان از ۱۷ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده در سال جدید از بودجه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تأمین شده است، تاکید کرد: مابقی این مبلغ از مساعدت‌های وزارت بهداشت تأمین شده است

کد خبر 6245492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha