۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳

سلیمی خبر داد:

درخواست نمایندگان برای تعیین طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها

درخواست نمایندگان برای تعیین طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از درخواست نمایندگان برای برگزاری جلسات علنی هفته آینده مجلس با هدف تعیین تکلیف طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا سلیمی با اشاره به لغو برنامه حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه طی هفته آینده و برگزاری جلسات علنی صحن گفت: با توجه به اینکه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور یکی از دستور کارهای مهم نشست علنی صحن مجلس است و باید هرچه سریع‌تر نهایی و پس از رفت و برگشت میان مجلس و شورای نگهبان و رفع ایرادات موجود برای اجرا ابلاغ شود، برنامه حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه تغییر کرده و هفته آینده نیز جلسه علنی خواهیم داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه قانون انتخابات شوراها دارای ایرادات بسیار جدی بوده و حتماً باید بررسی و اصلاح شود خاطرنشان کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها ۵۱ ماده بوده و پیشنهادات بسیاری از سوی نمایندگان طرح شده که باید مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه آغاز دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با شهادت آیت الله رئیسی مصادف شد و پس آن هم به دلیل تشکیل دولت جدید و بررسی صلاحیت وزرا بخش زیادی از زمان مفید کمیسیون‌ها گرفته شد اما هم اکنون تمامی کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی به صورت جدی فعال هستند و صحن نیز با کمبود دستور کار مواجه نیست.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سه شنبه هفته جاری صحن مجلس به بررسی‌های نظارتی اختصاص داشته و طرح‌های مهمی را نیز در دستور کار بررسی داریم. از این رو با درخواست نمایندگان برنامه حضور در حوزه‌های انتخابیه تغییر کرد.

کد خبر 6245561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha