۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور:

۹۰ درصد کودهای کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود

۹۰ درصد کودهای کشاورزی در داخل کشور  تولید می‌شود

اراک- مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد از کودهای مورد استفاده در کشور، تولید داخل است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی سعیدی، پیش از ظهر پنجشنبه در نشست پنجمین همایش آموزشی، ترویجی و معرفی محصولات سبد کودی استان مرکزی اظهار کرد: به منظور آشنایی کشاورزان با کودهای ریز مغذی و جدیدترین محصولات کودی و همچنین حمایت از شرکت‌های تولیدکننده داخلی، همایش‌هایی در استان‌های سراسر کشور در این راستا برنامه ریزی و برگزار می‌شود.

وی افزود: امروز در استان مرکزی و شهر اراک، هفدهمین همایش در سطح کشور برگزار و ۱۹ شرکت تولید کننده از نقاط مختلف کشور در آن حضور دارند.

سعیدی اضافه کرد: کشاورزان برای افزایش تولید و کیفیت محصولات خود، علاوه بر کودهای پایه، باید از کودهای ریز مغذی و آلی استفاده کنند و گام برداشتن به سمت خودکفایی در تولید کودهای کشاورزی در کشور، مورد توجه ویژه باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از کودهایی که در کشور استفاده می‌شود، تولید داخل و کمتر از ۱۰ درصد واردات انجام می‌شود.

تولیدکنندگان کیفیت را فدای سود بیشتر نکنند

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز بیان کرد: علت بهره وری پایین در برخی حوزه‌های تولید بخش کشاورزی، کمبود اعتبارات است که باید با روش‌های مختلف آن را جبران کرد.

علی صفری افزود: مصرف کود شیمیایی در ایران ۲۲۰ کیلوگرم در هر هکتار است و این در حالی است که مصرف کودهای شیمیایی در جهان، ۳۳۰ کیلوگرم در هر هکتار است که این امر نشان می‌دهد در کشور میزان مصرف بالا نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید از کودهای یارانه‌ای فاصله گرفت، افزود: تولیدکنندگان نباید کیفیت را فدای سود بیشتر کنند چراکه در صورت کمبود کیفیت کود، امکان حضور در در بازار وجود ندارد.

صفری با بیان اینکه سال گذشته در استان مرکزی بیش از ۵۰۰ هزار تن تولید گندم داشتیم گفت: رشد تولید گندم در کشور ۱۶ درصد است درحالی‌که رشد تولید گندم در استان ۷۲ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از کودهای غیرشیمیایی موجب تغذیه مناسب گیاهان و افزایش بهره‌وری می‌شود گفت: یکی از علل افزایش تولید گندم در استان به دلیل استفاده کشاورزان از کودهای مناسب و تغذیه مناسب گیاهان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: شرکت‌های تولیدکننده کودهای غیریارانه‌ای به دلیل افزایش کیفیت و رقابت سالم، اعتماد بهره‌وران را تأمین کرده‌اند.

کد خبر 6245589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha