۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷

مدیرکل روابط کار وزارت تعاون:

طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها اجرا می شود

طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها اجرا می شود

نور - مدیرکل روابط کار جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا پنچ سال آینده طرح طبقه بندی مشاغل در تمامی واحدهای کارگاهی بالای ۵۰ کارگر اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریوی بعدازظهر پنجشنبه در کارگاه آموزشی و تخصصی قوانین و مقررات کار ضمن تسلیت در پی حادثه اندوهبار انفجار معدن در طبس و جان باختن شماری از کارگران، اظهار کرد: اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات موشکی وعده صادق ۲ وحشت در مستکبران جهان به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی، اربابش آمریکا و حامیان کشورهای اروپایی‌اش انداخت.

وی با تشکر از زحمات مدیرکل، مدیر روابط کار و کارکنان حوزه روابط کار استان در اجرای قوانین و مقررات کار، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب در حوزه روابط کار کشور ایجاد ارتباط نزدیک و مؤثر میان ستاد و اجرا است.

مدیرکل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با تشکیل کمیته‌ای تخصصی متشکل از حوزه روابط کار ستاد و مدیران روابط کار در بخش اجرایی تمامی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها از سال ۱۴۰۱ با خرد جمعی تدوین و ابلاغ می‌شود.

این مسئول ادامه داد: تعاملی و مشورتی بودن و استفاده از خرد جمعی در صدور این دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها سبب ارائه خروجی بسیار تخصصی و درست می‌شود به طوری که در چند سال اخیر هیچیک از این موارد ابلاغی توسط این وزارتخانه توسط دیوان نقض نشده است.

عدالت مزدی هدف اصلی است

غریوی خاطرنشان کرد: در حوزه طرح طبقه‌بندی مشاغل به دنبال رسیدن به عدالت مزدی هستیم تا بدین‌وسیله ضمن کمک به معیشت کارگران وواقعی کردن دستمزد کارگران موجب افزایش بهره وری در تولید شود.

وی افزود: بدون شک، طبقه‌بندی مشاغل نه تنها موجب افزایش بهره‌وری، ایجاد روحیه و انگیزه در نیروهای کار می‌شود بلکه با تعادل‌بخشی به بازار کار، هم‌افزایی بین کارگر و کارفرما را در بر خواهد داشت.

مدیرکل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برابر برنامه تحولی در سال گذشته هزار کارگاه ود رسال جاری هزارو ۵۰ کارگاه و در انتهای سال جاری مجموعاً دو هزار و۵۰ کارگاه در سطح کشور نسبت به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل اقدام می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: بنا داریم در پنج سال آینده تمامی واحدهای بالای ۵۰ نفر کارگر را در راستای ایجاد عدالت مزدی تحت پوشش طرح طبقه‌بندی مشاغل قرار دهیم.

کد خبر 6245718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha