۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان:

موضوع فلسطین مسئله دنیای اسلام است

موضوع فلسطین مسئله دنیای اسلام است

قم- رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: محاسبات دشمن با طوفان الاقصی با شکست مواجه شد و اتحاد شیعه و سنی در جبهه مقاومت نشان داد که موضوع فلسطین مسئله دنیای اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ غازی یوسف حنینه ظهر پنجشنبه در نشست تخصصی «نقش حزب الله لبنان و علامه شهید سیدحسن نصرالله در شکل‌گیری و تحقق تمدن نوین اسلامی» اظهار کرد: همه شهید سید حسن نصرالله را به عنوان یک عالم یاد می‌کنند و وی در حقیقت یک عالم مجاهد بود.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان بیان کرد: امید به آینده و عدم تعلق به دنیا در سبک و سیره شهید نصرالله متجلی بود و ایشان فارغ از قواعد دیپلماتیک نبود.

وی ادامه داد: شهید نصرالله همواره دشمن شناس و جامعه شناس بود و محبوبیت وی فقط مختص به شیعیان نبود بلکه همه لبنان به ایشان ارادت داشتند.

یوسف حنینه تصریح کرد: شهید نصرالله همیشه به کمک مظلومان و نیازمندان می‌شتافت و خواسته قلبی او این بود که دیگران به اقتدار و عزت برسند.

وی ادامه داد: دبیرکل حزب الله لبنان شهید همواره تلاش کرد که میان جمع علمای اهل سنت انسجام و یکدستی ایجاد شود و اینکه در فلسطین حماس و جهاد اسلامی در کنار همدیگر یک جبهه واحد را شکل دادند، از توفیقات سیدحسن بود.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان اذعان کرد: سید مقاومت یک عالم تراز اسلامی بود ضمن اینکه به مقدسات و محرمات توجه ویژه‌ای داشت و ایشان از تضعیف روحانیت جلوگیری می‌کرد و همواره از آن حمایت می‌کرد.

حنینه عنوان کرد: شهید سید حسن نصرالله عامل تقویت و تقویت جبهه مقاومت و فلسطین است و امروز همه شیعیان و اهل سنت او را گرامی می‌دارند.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان ادامه داد: طوفان الاقصی و حمایت همه جانبه لبنان و جمهوری اسلامی از فلسطین و غزه نقشه‌های میلیاردی رژیم صهیونیستی را نابود کرد و آنان رو به اضمحلال رفتند.

وی اظهار کرد: محاسبات دشمن با طوفان الاقصی با شکست مواجه شد و اتحاد شیعه و سنی در جبهه مقاومت نشان داد مساله فلسطین مساله دنیای اسلام است.

یوسف حنینه خاطرنشان کرد: حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی و حمایت از جبهه مقاومت نشان داد که نگاه جمهوری اسلامی فقط نسبت به شیعیان و اهل سنت نیست، بلکه آنان بر حفظ وحدت بین مسلمانان تاکید دارند.

کد خبر 6245749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha