۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴

رئیس سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با مهر:

«عقلانیت» ترس انداختن به دل دشمنان است

«عقلانیت» ترس انداختن به دل دشمنان است

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: در این شرایط «عقلانیت» ترس انداختن به دل دشمنان است.

حجت الاسلام علی تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص عملیات وعده صادق و گفتارهایی که می‌توان از جنبه قرآنی و ایستادگی در مقابل دشمن به آن اشاره کرد، اظهار داشت: آنچه از قرآن در توصیف اوضاع کنونی می‌فهمیم آیه‌هایی است که از اهیمت مقابله با دشمن در این کتاب الهی می‌بینیم.

وی ادامه داد: جبهه استکبار در برابر انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت ایستاده و «دشمنی» دارد. به نابودی کاملمان کمربسته و به کمتر از آن راضی نیست. وَلَنْ تَرْضَی عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَی حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ (۱۲۰ بقره). ِ وَ لا یَزالُونَ یُقاتِلُونَکُمْ حَتَّی یَرُدُّوکُمْ عَنْ دینِکُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا (۲۱۷ بقره) خصوصاً اکنون که افسار پاره کرده و هار شده است؛ در برابر چنین موجودی، هیچ راهی جز مقابله به مثل و «جهاد» تا بازپس‌گیری همه سرزمین‌های اشغال شده نیست. وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُم مِّنْ حَیْثُ أَخْرَجُوکُمْ؛ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ القتل… فَإِنِ انتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ (۱۹۲) وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّی لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَیَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ فَإِنِ انتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَی الظَّالِمِینَ (۱۹۳ بقره)

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: انتقام در برابر چنین موجود سفاکی، که به لطف خدا در وعده صادق ۲ محقق گشت، کفِ مطالبه الهی از ما مردمانی است که خود را مسلمان نامیده‌ایم؛ چون نه تنها حرُمات الله را زیر پا گذاشته که سزایش قصاص است فَمَنِ اعْتَدی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدی عَلَیْکُم (۱۹۴ بقره) بلکه با خدا و رسولش دشمنی نموده است (۲-۴ حشر)

وی ادامه داد: چنانکه رهبرانقلاب نیز فرموده‌اند، هرگونه «عصیان» و عقب‌نشینی غیرتاکتیکی می‌تواند هم غضب الهی را در پی داشته باشد و هم ذلت شکست از چنین بی دینان سفله‌ای؛ و مسکنت و از دست رفتن دنیایمان را. وَ مَنْ یُوَلِّهِمْ یَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلاَّ مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ أَوْ مُتَحَیِّزاً إِلی فِئَةٍ فَقَدْ باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ (۱۶ انفال)

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: در این شرایط «عقلانیت» ترس انداختن به دل دشمنان است. نه آنکه انفعال را بدین نام فاکتور کنیم و عواقب صد چندانش را ببینیم. صبر راهبردی و تله جنگ و…؛ چه رسد به گفتگو و معامله و مذاکره، برای وقتی است که دشمن می‌تواند ضربه بزند و به ملاحظه‌ای نمی‌زند. نه برای دشمنی که به هرچه دست یابد نابود می‌کند و مانعی جز «مقاومت» و قطع دست او بر سر راهش معنا ندارد: کَیْفَ وَإِنْ یَظْهَرُوا عَلَیْکُمْ لَا یَرْقُبُوا فِیکُمْ إِلًّا وَلَا ذِمَّةً یُرْضُونَکُمْ بِأَفْوَاهِهِمْ وَتَأْبَی قُلُوبُهُمْ وَأَکْثَرُهُمْ فَاسِقُونَ

وی ادامه داد: همانطور که رهبری فرمودند «شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق .»(۰۲/۰۳/۱۴۰۳) در این نبرد مرگ و زندگیِ مقاومت و رژیم اشغالگر قدس، اقدام مستقیم همه ساختارهای جمهوری اسلامی بر علیه این سگ هار زنجیر پاره کرده راه‌حل صحیح است؛ باشد تا دل بندگان خدا خنک شود: أَلَا تُقَاتِلُونَ قَوْمًا نَکَثُوا أَیْمَانَهُمْ وَهَمُّوا بِإِخْرَاجِ الرَّسُولِ وَهُمْ بَدَءُوکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ. قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ (۱۳-۱۴ توبه)

حجت الاسلام تقی زاده افزود: وعده‌های یاری الهی صادق است؛ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُم (۷ محمد) اما برای هرآنکه در مسیر او جهاد کند و به عهد او وفا نماید: وَ أَوْفُوا بِعَهْدی أُوفِ بِعَهْدِکُمْ وَ إِیَّایَ فَارْهَبُون. (۴۰ بقره) امید آنکه وعده صادق نصرت و یاری الهی را ملاقات کنیم، و نه وعدة صادق غضب و ذلت و مسکنت او را.

وی در پایان گفت: ملت ما مسلمانند و معتقد به همین قرآن و نهج‌البلاغه مولاعلی (ع). می‌دانند که «ما غُزِیَ قومٌ فی عُقْرِ دارِهم إلا ذَلُّوا» (نهج‌البلاغه)؛ و می‌دانند که «آنکه خوابش ببرد، دشمنش نخواهد خفت. هرکه سستی ورزد می‌میرد و هرکه جهاد را فروگذارد چون زیانکارانِ خوار می‌گردد» (الغارات).تا جان‌های ما مردمان در این دیار هست، روزی نخواهد آمد که رهبرمان همچون مولا (ع) در کوفه بخواند صَاحِبُکُمْ یُطِیعُ اللَّهَ وَ أَنْتُمْ تَعْصُونَهُ، وَ صَاحِبُ أَهْلِ الشَّامِ یَعْصِی اللَّهَ وَ هُمْ یُطِیعُونَهُ (نهج‌البلاغه). ملت پشتیبان هرگونه فرمان جهاد رهبری است. افق‌های روشن، همچنان برای جهان مقاومت در پیش است… وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنین (۱۳۹ آل عمران)

کد خبر 6246158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha