۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۳۸

رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار:

طرح آموزش قرآن ویژه نونهالان در موسسات قرآنی بیجار اجرا می‌شود

طرح آموزش قرآن ویژه نونهالان در موسسات قرآنی بیجار اجرا می‌شود

سنندج_رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: طرح آموزش قرآن کریم ویژه نونهالان در موسسات قرآنی این شهرستان به اجرا در می‌آید.

حجت‌الاسلام سعدالله جمادیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم طرح آموزش قرآن کریم در سطح مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح قرآنی ویژه نونهالان پیش دبستانی است که زمینه آموزش و یادگیری قرآن کریم را برای این قشر فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری حفظ قرآن کریم است بنابراین لازم است تا قرآن کریم را میان کودکان ترویج داد و آنها را با حفظ قرآن کریم آشنا کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار یادآور شد: آشنایی با داستان‌های قرآنی، حفظ سوره‌های کوتاه و آموزش آیات کاربردی به کودکان از جمله مواردی است که در راستای اجرای این طرح آموزشی در مؤسسات قرآنی دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام جمادیان اضافه کرد: این دوره آموزشی در قالب ۲۲ جلسه و به مدت ۴۴ ساعت اجرایی خواهد شد.

وی خواستار توجه والدین به تربیت قرآنی فرزندان شد و گفت: تا زمانیکه فرزندان با آموزش قرآن کریم آشنا شوند و با این کلام الهی انس بگیرند از اسیب‌های اجتماعی در امان خواهند بود و لازم است این مهم از دوران کودکی پیگیری و تقویت شود.

وی در پایان ترویج فرهنگ قرآن کریم در جامعه را دستاورد انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: مؤسسات قرآنی باید علاوه بر آموزش به کودکان، با اجرای محافل انس با قرآن زمینه حضور همه اقشار را در فعالیت‌های قرآنی فراهم کنند.

گفتنی است؛ در حال حاضر قریب به ۴۰ مؤسسه قرآنی در استان کردستان فعالیت دارند.

کد خبر 6246232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha