۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳

خطیب جمعه اراک:

شکوه نماز جمعه تهران تیری به چشم دشمنان و نشانه اقتدار نظام است

شکوه نماز جمعه تهران تیری به چشم دشمنان و نشانه اقتدار نظام است

اراک- خطیب جمعه اراک گفت: شکوه و عظمت نماز جمعه امروز تهران تیری به چشم دشمنان و نشانه اقتدار نظام اسلامی، همبستگی ملی و وحدت کلمه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: یکی از مقدس‌ترین وظایف اسلامی بحث جهاد و دفاع فی سبیل الله، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با کفر و شرک است.

وی اضافه کرد: قرآن کریم دستور می‌دهد که آمادگی ۱۰۰ درصدی را ایجاد کنیم تا تحت تأثیر سلطه اجانب و استکبار قرار نگیریم.

دری نجف آبادی با بیان اینکه سران حکومت پهلوی نوکر اجانب بودند، افزود: یکی از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی این بود که فرهنگ جهاد، دفاع از حق، آمادگی برای دفاع و مقابله با استکبار را در جامعه ما احیا کرد.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه امت اسلامی باید با جهاد در راه خدا از حق و ارزش‌های متعالی الهی دفاع کنند، گفت: انقلاب اسلامی، هویت اسلامی و قرآنی نظام را برای صیانت از عظمت و سربلندی دنیای اسلام احیا کرد.

روحیه جهاد و مبارزه در جامعه رشد پیدا کرده است

وی با اشاره به قدرت ایران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: روحیه جهاد و مبارزه در جامعه رشد پیدا کرده است و نهال آمادگی و دفاع در جامعه شکوفا شده است و روز به روز این نهال برومند، شکوفاتر می‌شود.

دری نجف آبادی اضافه کرد: کشورهای غربی نزدیک ۸۰ سال است که کانون جنایت، فتنه و کودک کشی را در منطقه ایجاد کرده‌اند و سالانه میلیاردها دلار اسلحه به صهیونیست‌ها می‌فروشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: نظام جمهوری اسلامی در جبهه تقابل با صهیونیسم و استکبار و کشورهای جنایتکار و آدم کش غربی قرار دارد که اصول انسانی برایشان مفهومی ندارد.

وی با بیان اینکه در جبهه حق، یاوران امام زمان (عج) و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و شهدای اسلام حضور دارند گفت: جبهه نظام جمهوری اسلامی، جبهه ایمان، قرآن و ولایت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: اسرائیلی‌ها یک واحد اطلاعاتی و جاسوسی به نام ۸۲۰۰ دارند که آن را حدود ۹۰ سال قبل انگلیسی‌ها ایجاد کرده‌اند و دست به پلیدترین جنایت‌ها با این واحد اطلاعاتی کرده‌اند.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه باید قدرتمند باشیم و در برابر این جنایتکاران با تمام وجود بایستیم گفت: اگر در مقابل دشمنان ایستادگی نداشته باشیم، آنها دست به هر جنایتی می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: امت اسلامی آماده اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و مقابله با جبهه کفر هستند.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: این شکوه و عظمت امروز در نماز جمعه تهران تیری است بر چشم دشمنان و نشانه اقتدار نظام اسلامی، همبستگی ملی و وحدت کلمه است.

وی با بیان اینکه معنای تقوای الهی حضور و مجاهدت همه جانبه در تمامی جبهه‌های حق است گفت: عملیات بزرگ و افتخار آمیز وعده صادق ۲، مایه عزت و سربلندی است که در انتقام خون سید حسن نصرالله و شهدای جبهه مقاومت انجام شد.

وی با بیان اینکه با ظرفیت و امکانات داخلی ظرف چند ثانیه با ده‌ها موشک، مراکز امنیتی، نظامی و جاسوسی اسرائیل را مورد هدف قرار گرفت افزود: اگر اسرائیلی‌ها بار دیگر دست از پا خطا کنند و جنایات خود را در منطقه ادامه دهند و آتش بس را در غزه و لبنان رعایت نکنند، جمهوری اسلامی ایران و ۹۰ میلیون ایرانی مسلمان مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری از وحدت جهان اسلام دفاع خواهند کرد و با قدرت، پشتیبان نیروهای دفاع مسلح خواهند بود.

گنبد آهنی صهیونیست‌ها هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

وی اضافه کرد: این عملیات نشان داد که گنبد آهنی، امکانات و تجهیزات صهیونیست‌ها هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و قدرت جمهوری اسلامی، قدرت شکست ناپذیری است و باز هم آمادگی دارد عملیات‌های دیگری را تکرار کند.

دری نجف آبادی ادامه داد: باید آمادگی خود را حفظ کنیم و دعا، صدقه و خیرات را فراموش نکنیم.

وی تصریح کرد: از کشورهای اسلامی انتظار داریم تا متحد شوند و از مردم مظلوم غزه و لبنان حمایت کنند، آنها باید مرزهای خود با اسرائیل جنایتکار را ببندند و شورای امنیت و سازمان ملل متحد نیز در برابر وتو آمریکایی‌ها مقابله کنند.

دری نجف آبادی در پایان با اشاره به هفته فراجا اظهار کرد: تلفات ما در حوادث رانندگی بسیار بالاست و باید اقدامات لازم انجام پذیرد.

کد خبر 6246309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha