۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۲

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی خبر داد؛

انهدام ۳۴ باند سارقان حرفه ای در خراسان جنوبی/کاهش تصادفات

انهدام ۳۴ باند سارقان حرفه ای در خراسان جنوبی/کاهش تصادفات

بیرجند- فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از انهدام ۳۴ باند سارقان حرفه ای در استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شجاعی نسب در مصلای شهرستان بیرجند در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در جمع نمازگزاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سید مقاومت و عالم بصیر سید حسن نصرالله و همراهان شهیدش و همچنین عرض تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ اظهار داشت: همه شما می‌دانید که در طول تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی هرگاه از راه و مکتب امام و شهدا فاصله گرفتیم و نگاه خودمان رو به خارج از مرزها معطوف کردیم ضربه خوردیم ولی هر جا مقاومت و پایداری کردیم و اتکای به توان داخلی را سرلوحه کارمان قرار دادیم طعم شیرین پیروزی را چشیدیم.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: به تجربه دریافته ایم که که هزینه تسلیم به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت و پایداری می‌باشد و فایده و دستاوردهای ایستادگی صدها برابر از تسلیم بیشتر است و به تعبیر قرآن کریم و با توجه به مطلب رهبر حکیم و فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه عقب نشینی غیر تاکتیکی در تمام حوزه‌ها اعم از فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی یک خسران بزرگ بوده و همان طور که رهبر عزیز فرمودند دشمنان و معاندین نظام اسلامی هیچ حدی را در عقب نشینی جبهه اسلام ندارند.

وی عنوان داشت: دشمن بداند و خوب می‌داند که همان طور که با شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سلیمانی های دیگر خون تازه ای در رگ‌های مقاومت شکل گرفت قدر مسلم با شهادت این سید بزرگوار و شهادت‌های دیگر ان شا الله نصر من الله و فتح قریب رخ خواهد داد و آغاز نصرالله‌های دیگری خواهد بود.

وی در ادامه گفت: همه شما می‌دانید که امنیت در سفره و زندگی مردم یک نعمت الهی و یک ضرورت انکارناپذیر است البته تردیدی نیست این نعمت الهی و امنیت اجتماعی پایدار بدون داشتن یک پلیس مقتدر، هوشمند، توانا و چابک محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: البته تحقق این پلیس چابک و مقتدر هم به همکاری همه سازمان‌ها و نهادها و همچنین به مشارکت مردم عزیز به قانون مندی و قانون مداری جامعه وابسته است و بی شک یکی از شیوه‌های مهم حفظ و ارتقای پایدار امنیت، هوشیاری تأمین کنندگان این امنیت است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی یادآور شد: پلیس در حوزه امنیت عمومی با قاطعیت و با سرعت عمل ورود پیدا کرده و برخورد با ناامن کنندگان حوزه اجتماعی در هر زمان و مکان انجام خواهد شد چرا که وظیفه اصلی فراجا حفظ ارزش‌ها بوده و می‌دانید که راز ماندگاری و عزتمندی اسلام و کشور عزیز جمهوری اسلامی ایران هم پایبندی به اصول و حفظ ارزش‌ها است.

سردار شجاعی نسب با بیان اینکه فراجا به عنوان رکن رکین امنیت کشور با ناهنجاری‌ها و با جرایم مشهود برابر قانون عمل می‌کند و تسلیم جوسازی‌های رسانه‌ای نمی‌شود؛ خاطر نشان کرد: همگان بدانند که قانون مبنای کار ماست و از اینکه در این راه همه سازمان‌ها و نهادها و آحاد مردم عزیز حمایت خودشان را از خادمین نظم و امنیت اعلام داشته اند تقدیر و سپاسگزاری می‌کنیم و قطعاً این موجب انگیزه فرزندان شما در این مجموعه خدوم خواهد بود.

وی یادآور شد: خدمات و مأموریت‌ها و اقدامات مقابله‌ای و مأموریت زیادی توسط پلیس در مجموعه استان انجام می‌شود که یکی از این مأموریت‌ها افتخار خدمت در ایام اربعین به شهروندان عزیز بوده که در این راستا بیش از ۲۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی را در یک روند آسان و ارزان و با استفاده از ابزار و سامانه‌های مناسبی که در اختیار پلیس قرار دارد به زائرین اباعبدالله الحسین تقدیم شده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزار و ۱۸۰ نفر به مرکز مشاوره آرامش و مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها مراجعه کرده و مشاوره رایگان در موضوعات مختلف دریافت نموده اند.

کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها

سردار شجاعی نسب با اشاره به اینکه در حوزه سرقت‌ها که دغدغه مردم است تلاش‌های متعددی تحت عنوان تشکیل قرارگاه‌های مختلف و برگزاری کمیسیون‌ها اتفاق افتاده؛ خاطر نشان کرد: امروز با کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت‌ها و البته افزایش کشف سرقت‌ها و دستگیری سارقان در این ارتباط مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ باند سارقان حرفه‌ای در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند؛ خاطر یادآور شد: در مجموع با تلاش مأموران هزار و ۵۱۲ سارق دستگیر شده اند.

سردار شجاعی نسب در حوزه ایمنی در درون شهرها و برون شهرها در مدیریت ترافیک و فضای مناسب برای سفر شهروندان که دغدغه است و همچنین در پیشگیری از مخاطرات تصادفات افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۷ درصدی داشته است.

به گفته وی با توجه به افزایش ترددها؛ در موضوع تصادفات درون شهری کاهش ۱۹ درصدی و در جاده‌های استان کاهش ۲۵ درصدی آمار جانباختگان را شاهد هستیم.

کشف ۹ تن مواد مخدر

این مقام ارشد انتظامی در حوزه مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر که به عنوان یک اولویت و ضرورت بوده؛ بیان کرد: ۹ تن انواع مخدر از ابتدای سال توسط مأموران کشف شده است.

وی بیان کرد: در این رابطه نیز بیش از ۳ هزار و ۸۷۹ نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و همچنین ۶۱۷ دستگاه خودرو توقیف شده است.

وی افزود: همچنین تمرکز پلیس فقط بر باندهای عمده نبوده بلکه بر مطالبات مردم در پاک سازی نقاط آلوده و پلمپ کردن مکان‌هایی که در امر توزیع مواد مخدر مشغولمی باشند با جدیت وارد عمل شده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هفته بزرگداشت انتظامی از امروز ۱۳ مهرماه تا ۱۹ مهر ماه می‌باشد ضمن تبریک این هفته به مردم عزیز و همکاران مجاهد در تمام حوزه‌ها؛ انتظامی، مرزبانی، مرکز آموزش و یگان ویژه در خدمت شما به جهت خدمات رسانی خواهند بود.

سردار شجاعی نسب در ادامه گفت: باید مراقب باشیم امروز دشمن با جنگ شناختی و ترکیبی خودش در صدد هست که محاسبات ذهنی شهروندان و مردم عزیز و جوانان و نوجوانان را در واقع جابجا کند و با جابجایی این ارزش‌ها با تمام توان درصدد یاس و ناامیدی جوانان و آحاد مردم جامعه می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی ضمن اشاره به اینکه امروز انتظامی با گسترشی که در سراسر کشور عزیز اسلامی دارد و با انجام مأموریت‌ها و وظایف متعدد در حوزه پاسداری از مرزهای خاکی و آبی و مقابله با مواد مخدر و قاچاق کالا و سایر موارد در این ارتباط به خدمت مردم مشغول بوده و با تقدیم جان خودش راه شهیدان را ادامه خواهد داد.

سردار شجاعی نسب در پایان تاکید کرد: مجموعه انتظامی مردم را ولی نعمتان خودش دانسته و به این خدمت گزاری افتخار می‌کنند و این باور و اعتقاد قلبی ماست که انشاالله با عنایت بی حد خداوند متعال و مجاهدت رزمندگان و همراهی آحاد مردم انقلابی و ولایت مدار و با دستان با کفایت رهبر عزیزمان حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز این پرچم برافراشته نظام جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام تقدیم محضر مقدس خورشید ظهور حضرت ولی عصر (عج) خواهد شد.

کد خبر 6246359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha