۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۱۰

دبیر انجمن پزشکان عمومی گیلان:

حال جامعه پزشکی خوب نیست

حال جامعه پزشکی خوب نیست

رشت- دبیر انجمن پزشکان عمومی استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به حافظان سلامت گفت: حال جامعه پزشکی خوب نیست و روزهای سختی را پشت سر می گذارند.

محمد دوزنده نرگسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت روز پزشک اظهار کرد: جامعه پزشکی روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و نیازمند حمایت و توجه ویژه است.

دبیر انجمن پزشکان عمومی گیلان با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از پزشکان نمونه استان بیان کرد: این همایش که با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار شده بود، به نمایندگی از ۳۰ پزشک برتر گیلان، اساتید و پیشکسوتان استان تجلیل صورت گرفت.

دوزنده نرگسی با بیان اینکه حال جامعه پزشکی خوب نیست، به تشریح بخشی از مشکلات و چالش‌های جامعه پزشکی پرداخت و اضافه کرد: مشکلات تعرفه، مالیات و بیمه‌ها و شنیده نشدن صدای جامعه پزشکی جو دلسرد کننده‌ای را بر فضای کاری جامعه پزشکی حاکم کرده که یک نمونه بارز آن خالی ماندن کرسی‌های دستیاری در بسیاری از رشته‌های پایه پزشکی است.

به اعتقاد وی، اگر روال بی مهری‌ها و بی تفاوتی‌ها در حوزه پزشکی استمرار پیدا کند در چند سال آینده مردم برای گرفتن بسیاری از خدمات درمانی در کشور دچار مشکل خواهند شد.

دبیر سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور بیان کرد: حضور پزشکیان به عنوان یک پزشک باتجربه و دلسوز در کسوت رئیس جمهوری می‌تواند با کمک تشکل‌های صنفی پاره‌ای از مشکلات جامعه پزشکی را حل کند.

کد خبر 6246614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha