۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۴

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

۳۱۵ شاغل خارجی غیر مجاز در سیستان و بلوچستان شناسایی شد

۳۱۵ شاغل خارجی غیر مجاز در سیستان و بلوچستان شناسایی شد

زاهدان_ مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان از شناسایی۳۱۵نیروی کار خارجی غیرمجاز در سطح این استان خبر داد.

خلیل احمد سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: در نیمه اول امسال ۹۹۸ بازرسی از کارگاه‌های مختلف صورت گرفته که منجر به شناسایی ۳۱۵ اتباع بیگانه غیر مجاز وارائه ۱۹۵ برگ جریمه در سطح استان شده است.

وی اظهار کرد: با تأکیدات و پیگری های صورت گرفته، در طی شش ماه اول امسال، توسط ادارات کار و کارفرمایان، ۳۸ نیروی کار ایرانی، جایگزین اتباع خارجی غیرمجاز در کارگاه‌های عمرانی و واحدهای تولیدی شدند.

سلامی ادامه داد: بر اساس بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال یعنی معادل یازده میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال جریمه می‌شود و در صورت تکرار تخلف، این میزان جریمه به دو برابر افزایش می‌یابد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: دراین راستا مبلغ هفت میلیارد و ۴۶۹ میلیون و ۷۶ هزار و ۴۶۰ ریال جریمه در طی شش ماه اول امسال به کارفرمایان و نهادهای متخلف ابلاغ شده که از این میزان، تاکنون شش میلیارد و ۶۹۵ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۸۱۰ ریال وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه در طی مدت شش ماه اول امسال، ۳۶ گشت مشترک برخورد با اشتغال اتباه خارجی غیر مجاز در سطح استان اجرا شده، اظهار کرد: مطابق ماده ۱۸۱ قانون کار، هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع و صراحتاً اعلام شده کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را به خدمت بگیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، براساس قانون، از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطابق قانون برای اتباع بیگانه پروانه کار صادر خواهد کرد که مطابق اطلاعات موجود در این وزارتخانه، در میان اتباع ایرانی آماده به کار افراد داوطلب واجد تحصیلات و تخصص مشابه وجود نداشته باشد و تبعه بیگانه دارای اطلاعات و تخصص کافی برای اشتغال به کار موردنظر باشد و یا اینکه از تخصص تبعه بیگانه برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده شود.

سلامی گفت: شماره تلفن‌های ۳۳۲۲۴۴۶۱ و ۰۲۱۶۳۶۹ برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص اشتغال و بکارگیری نیروهای خارجی غیر مجاز در نظر گرفته شده که شهروندان می‌توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موارد را برای پیگیری به همکاران ما اطلاع دهند.

کد خبر 6246754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha