۱ بهمن ۱۳۸۶، ۱۶:۰۱

دادستان کل کشور:

فرهنگ‌ سازی لازمه حفاظت و صیانت از بیت‌المال است

فرهنگ‌ سازی لازمه حفاظت و صیانت از بیت‌المال است

زنجان - خبرگزاری مهر: آیت‌الله قربانعلی دری‌ نجف‌آبادی گفت: فرهنگ‌ سازی لازمه اصلی حفاظت و صیانت از بیت‌المال است.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، آیت‌الله دری ‌نجف‌آبادی بعد ازظهر امروز در همایش "بیت‌المال از منظر امام علی(ع)" در محل سالن اجتماعات استانداری زنجان با عنوان اینکه با حفاظت و صیانت از بیت‌المال شاهد دقت عمل همه‌ آحاد جامعه در مصرف بیت‌المال خواهیم بود، افزود: رعایت بیت‌المال مسلمین با الگوگیری از حکومت و رفتار علوی ضروری است و دقت و حساسیت نسبت به بیت ‌المال، کشور را با سرعت بیشتری بسوی پیشرفت هدایت خواهد کرد.

وی همچنین تلاش در جهت توانمندسازی جامعه را مهم عنوان کرد، ادامه داد: آحاد مختلف جامعه باید با آگاهی از اهمیت پرداخت مالیات، توانایی اینکار را داشته باشند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: بیت ‌المال خون و پیکر ملت و مسئولیت حفاظت و نظارت بر آن بسیار حساس و خطیر است.

آیت ‌الله دری ‌نجف‌آبادی با عنوان اینکه اساس کتاب وقف از حضرت علی (ع) به ‌ما رسیده ‌است، گفت: روشنگری و بیدارگری مولای متقیان حضرت علی (ع) در مدت زمامداری خود، سنت حضرت رسول (ص) را احیا کرد.

وی افزود: حضرت علی (ع) از بیت‌المال برای آبادانی، عمران، توسعه، رسیدگی به ‌فقرا و گسترش عدالت استفاده کرد و در زمان حکومت آن حضرت کوفه توسعه پیدا کرد و مرکز امپراتوری عظیم اسلامی برپا شد.

آیت ‌الله دری ‌نجف ‌آبادی با اشاره به نامه ‌امیرالمومنین حضرت علی (ع) به‌ مالک اشتر تاکید کرد: درصورت تبیین، تحلیل و تفسیر این نامه، خطوط کلی نظام جمهوری تا قیامت ترسیم می‌شود.

دادستان کل کشور گفت: در این نامه سرفصل‌های مختلفی از جمله اقتصادی، چشم‌انداز، برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی، حقوق ایتام، مسائل و مصالح بین‌المللی نهفته است.

آیت ‌الله دری نجف‌آبادی افزود: مجریان و کارگزاران باید در عقد قراردادها، خرید و فروش، مزایده‌ها و مناقصه‌ها، اخذ مالیات، پرداخت حقوق و اضافه ‌کاری و تمام امور مربوط به بیت‌المال، طبق قانون عمل کنند و از رابطه و باند بازی اجتناب نمایند.

وی بیان داشت: کارگزاران و مجریان باید سیاست‌های اصل 44‬ قانون اساسی، چشم‌انداز 20‬ساله کشور، کوچک کردن دولت و حمایت ‌از بخش‌های مردمی را در اولویت برنامه‌ها قرار دهند.

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به مشکلات قطعی اخیر گاز در برخی مناطق کشور گفت: باید برای سالهای آینده پیش ‌بینی و برنامه‌ریزی لازم انجام‌ شود و آمادگی لازم برای مواقع بحرانی و مقابله با مشکلات احتمالی در کشور فراهم شود.

آیت ‌الله دری نجف ‌آبادی همکاری مردم در صرفه‌جویی مصرف گاز، طی روزهای سرد گذشته را قابل تقدیر دانست و افزود: با وجود امکان تزریق روزانه بیش از 460 ‬میلیون مترمکعب گاز به ‌شبکه، هنوز مقداری از مشکل حل نشده است.

وی میزان گاز تزریقی به ‌شبکه گاز کشور از طریق ترکمنستان را روزانه ‪ 25‬میلیون مترمکعب عنوان ‌کرد و ادامه داد: ایران نیز روزانه 28 میلیون مترمکعب گاز به ‌شبکه کشور ترکیه تزریق می‌کرد که فعلا قطع کرده‌ است.

آیت‌ الله دری نجف ‌آبادی افزود: در شرایط فعلی فعالیت نانوایی‌های کشور نیز به ‌طور کامل به ‌وجود گاز بستگی دارد و در روزهای سرد که کشور با کمبود گاز مواجه بود، مردم برخی از مناطق ایران در تهیه نان مصرفی خود نیز با مشکل مواجه شدند.

کد خبر 624688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha