۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۳

با پیگیری دستگاه قضائی استان هرمزگان صورت گرفت؛

آغاز روند ترخیص اتوبوس‌های شهری وارداتی پس از سه سال معطلی

آغاز روند ترخیص اتوبوس‌های شهری وارداتی پس از سه سال معطلی

بندرعباس-رئیس کل دادگستری هرمزگان از آغاز روند ترخیص و تحویل اتوبوس‌های شهری وارداتی پس از سه سال معطلی در بندر شهید رجایی با اقدام و پیگیری دستگاه قضائی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی در این خصوص اظهار کرد: در نتیجه دستور قضائی صادر شده در بیستم شهریور امسال جهت تسریع در روند ترخیص اتوبوس‌های شهری وارداتی از بنادر استان پس از انجام مراحل اداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با تأیید سازمان ملی استاندارد، ترخیص این اتوبوس‌ها آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پی گزارش‌های رسیده مبنی بر واردات ۴۳ دستگاه اتوبوس شهری و بیش از سه سال معطلی آن‌ها در بندر شهید رجایی بندرعباس، بیستم شهریور ماه امسال با صدور دستور ویژه قضائی از ادارات استاندارد، بنادر و دریانوردی، گمرکات و اموال تملیکی خواسته شد ضمن پیگیری سریع موضوع، برای تعیین تکلیف و ترخیص این اتوبوس‌ها با توجه به نیاز مبرم ناوگان حمل و نقل شهری اقدام کنند.

قهرمانی تصریح کرد: همچنین در این دستور به دادستان مرکز استان هرمزگان نیز مأموریت داده شد با ورود به موضوع و بررسی علل تأخیر به وجود آمده در ترخیص اتوبوس‌های وارداتی، ادارات متولی و صاحبان کالا را مکلف کند که به سرعت، فرآیند ترخیص این اتوبوس‌ها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه دادستان مرکز استان بر روند ترخیص این اتوبوس‌های وارداتی تا زمان تحویل آن‌ها به سفارش دهنده و صاحب کالا نظارت می‌کند، تأکید کرد: این اتوبوس‌ها باید بلافاصله به ناوگان حمل و نقل شهری افزوده شوند تا بتوانند از مشکلات این حوزه بکاهند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به ضرورت ساماندهی اموال متروکه موجود در بنادر و گمرکات استان، بر ادامه این روند تا ساماندهی صد درصدی کالاهای موجود و دستیابی به تمامی اهداف پیش بینی شده در این خصوص تأکید کرد.

کد خبر 6246918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha