۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵

حمله افراد مسلح به شهری در هائیتی/ ۷۰ نفر سلاخی شدند!

حمله افراد مسلح به شهری در هائیتی/ ۷۰ نفر سلاخی شدند!

افراد مسلح با یورش به شهری در منطقه اصلی کشاورزی در هائیتی، دست کم ۷۰ نفر را کشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی یورش افراد مسلح به شهر «پون سونده» در منطقه کشاورزی «آرتیبونیته» در غرب هائیتی، دست کم ۷۰ نفر کشته شدند.

به نوشته رویترز، این حمله بیش از ۶ هزار نفر دیگر را در این منطقه مجبور به فرار و به‌رغم بیگانه نبودن این کشور با خشونت‌های گسترده، مردم هائیتی را بهت‌زده کرده است!

همچنین رویترز از زخمی شدن شدید شمار بیشتری در این حمله خبر داده است. لاکسون ایلان، رئیس باند «گرَن گریف» مسئولیت این کشتار را برعهده گرفت و گفت که به تلافی انفعال غیرنظامیان در جریان کشته شدن افرادش به دست پلیس و گروه‌های خودجوش این اقدام را انجام داده است.

اعضای این باند تبهکار همچنین خانه‌ها و وسایل نقلیه را به آتش کشیدند. این یکی از مرگبارترین حملات سال‌های اخیر در این کشور واقع در کارائیب است.

گری کُنیل، نخست وزیر هائیتی در پیامی در «ایکس» نوشت: این جنایت نفرت‌انگیز علیه زنان، مردان و کودکام بی‌دفاع نه‌تنها حمله به قربانیان بلکه علیه تمام مردم هائیتی است.

یکی از سخنگویان پلیس ملی هائیتی به رویترز گفت که رئیس پلیس منطقه «آرتیبونیته» برکنار و نیروها در این منطقه تقویت و ماموران امنیتی مستقر شده‌اند.

این کشتار تازه‌ترین نشانه تشدید جنگ در هائیتی است؛ کشوری که گروه‌های تبهکار عمده بخش‌های «پورتو پرنس» پایتخت آن را کنترل کرده و در حال تسری احاطه خود به بخش‌های دیگر هستند.

کد خبر 6247363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha