۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان:

منابع آبی کرمان با هوش مصنوعی حفظ و بهینه سازی می‌شود

منابع آبی کرمان با هوش مصنوعی حفظ و بهینه سازی می‌شود

کرمان_مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان از انجام پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی، داده کاوی و اینترنت اشیا در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید علیدادی سلیمانی، ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در عصر فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای نوین در مدیریت بهینه منابع آب شناخته می‌شود گفت: شرکت آب منطقه‌ای کرمان با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه به منویات ایشان در مسلط شدن جمهوری اسلامی به لایه‌های عمیق و متنوع هوش مصنوعی و با هدف بهبود عملکرد و افزایش ایمنی تأسیسات آبی بتنی از طریق سرمایه گذاری در انجام پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی، گام‌های مؤثری برای حفظ و بهینه سازی منابع آبی کشور برداشته است.

وی افزود: یکی از پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با این موضوع به استفاده از فناوری‌های نوین و الگوریتم‌های پیشرفته به شناسایی و تحلیل عیوب احتمالی در ساختار سد و تأسیسات مرتبط می‌پردازد و با بهره گیری از این فناوری‌ها، مدیران و کارشناسان قادر خواهند بود تا عیوب را در مرحله اولیه شناسایی کرده و اقدامات لازم را قبل از بروز مشکلات جدی در سد انجام دهند.

وی با بیان اینکه این امر منجر به کاهش هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از خرابی غیر مترقبه در سدها می‌شود افزود: نظر به اهمیت و نقش حیاتی سد جیرفت در استان کرمان، این سد به عنوان پایلوت جهت انجام تحقیق انتخاب گردید.

علیدادی سلیمانی، با اشاره به اینکه اهداف شرکت آب منطقه‌ای کرمان بهبود عملکرد سدها و افزایش ایمنی در برابر سیلاب‌ها می‌باشد، گفت: پروژه تحقیقاتی دیگری نیز در زمینه استفاده از اینترنت اشیا در بهره برداری از مخازن سدها و سیستم‌های هشدار سیلاب نیز در دست اجرا است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان افزود: افزود: این پروژه بر روی سد جیرفت تمرکز دارد و به بررسی نحوه به کارگیری فناوری‌های نوین برای بهبود عملکرد و پاسخگویی به شرایط اضطراری می‌پردازد.

وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و افزایش تقاضا برای آب در استان کرمان، پروژه تحقیقاتی دیگری در زمینه تحلیل و پیش‌بینی الگوی مصرف آب در استان کرمان برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت با استفاده از داده‌کاوی انجام خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: این پروژه شامل جمع آوری داده‌های مربوط به مصرف آب در بخش‌های مختلف، تحلیل آنها با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته و ارائه مدل‌های پیش بینی برای مدیریت بهینه منابع آبی است و خروجی این پروژه نرم افزاری است که در اختیار شرکت مدیریت منابع آب و شرکت‌های تابعه قرار خواهد گرفت.

علیدادی سلیمانی، افزود: شرکت آب منطقه‌ای کرمان در تلاش است که با همکاری دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان پروژه‌های جدید و اثر بخش بیشتری در زمینه فناوری‌های نوین اجرا نماید و امیدواریم که این پروژه‌ها به عنوان یک الگو برای سایر سدها و تأسیسات آبی کشور مطرح گردد و نتایج آن بتواند به ارتقا دانش فنی و مدیریتی در صنعت آب کمک نماید.

کد خبر 6247367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha