۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳

مدیرکل شرکت توزیع برق استان تهران:

تامین برق استان تهران جز با صرفه جویی میسر نیست

تامین برق استان تهران جز با صرفه جویی میسر نیست

ورامین- مدیرکل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: تامین برق استان تهران جز با صرفه جویی میسر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم شهابی روز شنبه در مراسم افتتاحیه و بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۱۰ مگاواتی روستایی استان تهران در روستای عبدل آباد بخش مرکزی ورامین طی سخنانی اظهار داشت: در استان تهران مصرف برق سه هزار و ۵۰۰ مگاوات است، بنابراین هر چقدر نیروگاه احداث کنیم به آن نیاز مصرف نمی‌رسیم.

وی گفت: ساخت یک نیروگاه حداقل پنج سال زمان برده و هزینه چند میلیارد تومانی دارد و این نشان می‌دهد که ما باید در مصرف برق صرفه جویی کنیم.

مدیرکل شرکت توزیع برق استان تهران با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در کشور سرعت بیشتری می‌گیرد، گفت: دولت و وزارت نیرو در پی اجرای طرح‌هایی است، که کمک بسیاری را در راستای تأمین برق کشور کند و حدود ۵۰ درصد کمبود برق را جبران می‌کند.

شهابی بیان کرد: ۲۸۰ متقاضی فروش برق داریم، که برق تولیدی آنها به مدار آمده است.

وی اضافه کرد: هرکسی بخواهد می‌تواند در پشت بام خانه خود یک نیروگاه خورشیدی احداث کند و طی دو الی سه سال برگشت سرمایه خواهد داشت.

مدیرکل شرکت توزیع برق استان تهران افزود: شرکت برق تا ۲۰ سال هر کیلووات برق را به طور تضمینی با قیمت سه هزار تومان و با توجه به تورم خرید می‌کند و دولت زیر ۳۰۰ هزار ریال به مردم می‌فروشد یعنی دولت برق تولیدی نیروگاه خورشیدی را ۱۰ برابر با قیمت بالاتر خرید می‌کند تا این فرهنگ در کشور پیاده سازی شود.

کد خبر 6247602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha