۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۹

فرماندار تهران:

بیش از ۲۰۰ برنامه در هفته فرهنگی تهران اجرا می شود

بیش از ۲۰۰ برنامه در هفته فرهنگی تهران اجرا می شود

تهران-فرماندار تهران از اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه در هفته فرهنگی تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد قیومی روز شنبه در نشست خبری که با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، فروزان فر مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران، حامد شایان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تهران و برخی دیگر از مسئولین و اهالی رسانه و قلم به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته فرهنگی در کلانشهر و شهرستان تهران اظهار داشت: با توجه به اهمیت پرداختن به حوزه فرهنگ و یادآوری نام بزرگان عرصه فرهنگ و مکان‌های فرهنگی، ویژه برنامه‌هایی با همراهی دستگاه هاب اجرایی، شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن طراحی شده که با اجرای مستمر برخی برنامه‌ها که توسط شهرداری صورت می‌گیرد بیش از ۲۰۰ برنامه در هفته فرهنگی اجرا می‌شود.

وی افزود: تهران دارای سه بخش مرکزی، کن و آفتاب است، که هرکدام دارای روستاهایی با ظرفیت گردشگری و بوم گردی هستند، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف با تولیدات باغات این روستاها از سال گذشته باعث رشد گردشگران شده و آخرین جشنواره با استقبال ۱۰ هزار نفری گردشگر روبرو شد.

معاون استاندار تهران افزود: برگزاری نمایشگاه «آی گل» و جشنواره‌هایی چون خرمالو نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است، که در فصل برداشت خود در راستای رشد گردشگری و ایجاد اقتصاد پایدار برای روستاهای تهران اجرا می‌شود، در همین راستا کار ساخت دو مکان بوم گردی نیز در روستاهای تهران آغاز شده که یکی از آنها با توجه به اتمام پروژه در هفته فرهنگی افتتاح و و دومین مکان در دهه فجر به بهره برداری و افتتاح خواهد رسید.

قیومی بیان داشت: این خاصیت در محله‌های تهران با توجه به گستره جغرافیایی، جمعیتی و فرهنگ می‌تواند ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری را در پایتخت نمایان کند.

فرماندار تهران با اشاره به تقارن هفته کودک و نوجوان با هفته فرهنگی تهران اظهار کرد: برنامه‌های ویژه و خاصی هم از سوی کانون فکری کودکان برنامه ریزی شده و دستگاه‌های دیگر در تهران نیز برنامه‌های خاصی را برای کودکان و نوجوانان به ویژه در مناطق کم برخوردار در نظر گرفته اند که تأثیرات بسزایی را در پی خواهد داشت.

وی اذعان کرد: کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های هنری در زمینه‌های مختلف چون خوشنویسی و غیره از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران در نظر گرفته شده، در کنار آن نیز برگزاری ایستگاه‌های سلامت برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در برخورد با شرایط حوادث غیرمترقبه ویژه همه رنج سنی در مراکزی چون بوستان‌ها، پارک‌ها، مساجد و بویژه در بخش کن شهرستان تهران از سوی جمعیت هلال احمر در نظر گرفته شده است.

قیومی عنوان کرد: اداره گردشگری و میراث فرهنگی نیز با برنامه‌های تهرانگردی شرایط خوبی را برای آشنا شدن با تهران ایجاد کرده که همشهریان برای بهره مندی از این تورها می‌توانند برای ثبت نام به سایت گردشگری مراجعه کنند.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌های گردشگری تهران اشاره و گفت: در کنار این برنامه‌های تور گردشگری سالمندان نیز در هفته فرهنگی در نظر گرفته شده که اجرایی می‌شود.

معاون استاندار تهران در پایان تاکید کرد: برنامه‌های ویژه ای از سوی دیگر دستگاه‌ها چون اداره کل کتابخانه ها و محیط زیست و نیز برپایی اردوهای جهادی در محله‌های کم برخوردار و… طراحی و در هفته فرهنگی اجرا می‌شود که هر کدام با اهداف مهمی چون شناسایی ظرفیت‌های ویژه فرهنگی در فضایی صمیمی اجرایی خواهد شد.

کد خبر 6247610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha