۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۵۷

نماینده ولی فقیه در سمنان:

«تزکیه و تربیت» مقدم بر تعلیم است

«تزکیه و تربیت» مقدم بر تعلیم است

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن اشاره به ضرورت توجه به تزکیه در بین دانش آموزان گفت: تزکیه و تربیت، مقدم بر تعلیم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر شنبه در جمع اعضای بسیج دانشجویی پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان سمنان به میزبانی دفتر خود، درباره اهمیت تربیت دانش آموزان بیان کرد: تزکیه و تربیت مقدم بر تعلیم است.

وی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را معلمان آتیه ساز ایران اسلامی دانست و افزود: کسی که زمینه رشد و تعالی را در خود بوجود نیاورده باشد، نمی‌تواند بر دیگران تأثیر بگذارد.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه فطرت توحیدی انسان، او را به سمت خوبی‌ها سوق می‌دهد گفت: امروز برخی والدین که شاید از بنیه اعتقادی قوی نیز برخوردار نیستند، تمایل دارند فرزندان خود را در محیط‌های آموزشی پاک و بهره‌مند از ارزش‌های معنوی تحت تعلیم و تربیت قرار دهند.

مطیعی توجه به سنج‌های علمی برای گزینش افراد را لازم اما ناکافی دانست و افزود: توجه به ظرفیت‌های معنوی و اعتقادی افراد در گزینش معلمان و فرهنگیان یک ضرورت است چراکه آینده کشور به کیفیت امروز نظام آموزش و پرورش بستگی دارد.

وی با انتقاد از طرح سوالات سطحی در ارزیابی بنیان‌های فکری و اعتقادی افراد اظهار کرد: اینکه از یک نفر سوال کنند «در فلان تاریخ در راهپیمایی به همراه چه کسی شرکت کردی» چه موضوعی را اثبات یا نفی می‌کند؟

نماینده ولی فقیه در استان سمنان همچنین با انتقاد از سخت‌گیری بیش از حد برای ورود جوانان معتقد و مؤمن به نظام آموزش و پرورش کشور گفت: البته هیچکس اصل ضوابط و فرآیندهای جذب را که برآمده از ارزش‌های انقلاب اسلامی است انکار نمی‌کند چراکه این موضوع در آموزش و پرورش اهمیتی دوچندان دارد.

کد خبر 6247624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha