سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد؛

اتخاذ تدابیر لازم برای تامین امنیت آسمان عراق

اتخاذ تدابیر لازم برای تامین امنیت آسمان عراق

سخنگوی نیروهای مسلح عراق از اتخاذ تدابیر لازم از سوی ارتش این کشور جهت تامین امنیت آسمان عراق خبر داد و بر توانایی پدافند هوایی این کشور در حمایت از آسمان عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که ارتش این کشور تدابیر لازم را برای تامین امنیت آسمان عراق اتخاذ کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: دولت عراق و در راس آن محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر، توجه زیادی را به توسعه توانایی‌های پدافند هوایی مبذول داشته است.

رسول همچنین به امضای قرارداد خرید سامانه پدافند هوایی پیشرفته از کره جنوبی در ماه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: نیازمند زمان برای ورود این سامانه‌ها به روند خدمت‌رسانی هستیم.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق ادامه داد: نیروهای عراقی اقدامات لازم برای حمایت از آسمان عراق را صورت داده‌اند و تمامی تدابیر لازم برای تامین امنیت آسمان عراق اتخاذ شده است. عراق می‌تواند بر آسمان خود نظارت داشته باشد و هواپیماهایی را که وارد و خارج می‌شوند دنبال کند.

رسول اشاره کرد: هواپیماهای ایکس- ۱۶ و کی- ۵۰ پیشرفته کره، هواپیماهای باری هوایی و هواپیماهای شناسایی بخشی از نیروی هوایی عراق را تشکیل می‌دهند که در حمایت از عراق و دفاع از حاکمیت آن مشارکت می‌کند.

وی همچنین در خصوص حمایت از مرزها گفت: تمامی مرزهای عراق به ویژه مرزهای عراق و سوریه به خوبی تامین امنیت شده‌اند. این مرزها به شکل بزرگی با نیروهای مرزبانی عراق، دوربین‌های حرارتی و تجهیزات شنود مستحکم شده‌اند.

کد خبر 6247673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha