۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۱۳

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

۲۰۰ میلیارد ریال برای مرمت ۲ اثر تاریخی ارومیه هزینه شد

۲۰۰ میلیارد ریال برای مرمت ۲ اثر تاریخی ارومیه هزینه شد

ارومیه - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی پردیس موزه و ساختمان تاریخی رادیو تلویزیون در ارومیه هزینه شده است.

مرتضی صفری در گفت و گو با خبرنگار مهر، هم اکنون ۷۵ طرح گردشگری در استان در حال اجرا است، اظهار کرد: مرمت و توسعه خانه انصاری ارومیه، ایجاد مجموعه خدمات رفاهی، مرمت صدا و سیمای سابق ارومیه، مرمت شهربازی ارومیه، ایجاد هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌های بوم گردی، سفره خانه‌های سنتی و… است.

وی با بیان اینکه در این راستا ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت کامل مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن و ایجاد نخستین پردیس موزه استان در ارومیه هزینه شده است، افزود: این مجموعه شامل موزه پلیس، بخشی از اشیای موزه باستان شناسی ارومیه و ۱۶۰ قلم اشیای فرهنگی است که در طبقات آن برای بازدید عموم آماده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پردیس موزه در محل مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه در خیابان اصلی شهر ارومیه واقع شده است، ادامه داد: این موزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.

صفری همچنین از مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی رادیو تلویزیون ارومیه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و افزود: کار مطالعه این بنا صورت گرفته و مراحل آخر خود را سپری می‌کند و در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به اینکه این استان نقش برجسته‌ای در دفاع مقدس داشته، این بنای تاریخی به «موزه مجاهدت‌های خاموش» تبدیل خواهد شد.

صفری از ایجاد بزرگترین بازارچه صنایع دستی شمال غرب کشور در ارومیه خبر داد و افزود: دنیای بازی ارومیه به مدت ۳۰ سال در اختیار اداره‌کل قرار گرفته که با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اقدامات اولیه برای اجرای این پروژه آغاز شده و در آینده تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بازارچه‌های صنایع‌دستی شمال غرب کشور می‌شود.

کد خبر 6247797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha