۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۸:۱۲

رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه:

پیاده‌روی ورزشی مناسب برای سلامت قلب سالمندان است

پیاده‌روی ورزشی مناسب برای سلامت قلب سالمندان است

گناوه- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین اشکال ورزش برای سلامت قلب افراد سالمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری صبح یکشنبه در مراسم پیاده‌روی به مناسبت هفته سالمند و روز قلب اظهار کرد: روز جهانی قلب و هفته ملی سالمند فرصتی مناسب برای بررسی چالش‌های اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی سالمندان و تلاش برای بهبود کیفیت زندگی آن‌ها است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: هدف از برگزاری این مراسم تشویق سالمندان به افزایش تحرک بدنی در راستای کاهش بیماری‌های قلبی- عروقی، دیابت و فشارخون و ایجاد فضای نشاط‌آمیزی را برای آن‌ها بوده است.

وی تأکید کرد: در چند دهه قبل، بیماری قلبی بیشتر با پیری همراه بود، اما با مدرنیته و پیشرفت تکنولوژی، مشکلات قلبی به سنین پایین‌تر رسیده است و امروزه شاهد موارد بسیاری از مشکلات قلبی در میان‌سالان و جوانان هستیم.

وی بیان کرد: بی‌تحرکی فقط به استراحت در تخت اطلاق نمی‌شود، کارمندی که ساعت‌ها پشت یک میز بنشیند، به درجاتی از بی‌تحرکی مبتلاست مشاغل اداری و پشت‌میزنشینی که این روزها بسیار وجود دارد، اثرات زیان‌آور فراوانی بر سلامت کارکنان می‌گذارد که اغلب آن‌ها از کم‌تحرکی موجود در این مشاغل ناشی می‌شود.

وی بیان کرد: از عوارض شایع و مشکل‌آفرین کم‌تحرکی و پشت‌میزنشینی، اضافه‌وزن و چاقی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه ادامه داد: مراقبت و پایش پرسنل شاغل در شهرداری شهرستان گناوه یکی دیگر از اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان به مناسبت روز جهانی قلب بوده است.

به مناسبت هفته سالمند و روز قلب مراسم پیاده‌روی همراه با صبحانه سالم به همت واحد سلامت خانواده و جمعیت، واحد مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

کد خبر 6247892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha