۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۹

گفت‌وگوی مهر؛

قرآن عامل موفقیت‌هایم شد/ رموز موفقیت رتبه ۳۳ کنکور انسانی

قرآن عامل موفقیت‌هایم شد/ رموز موفقیت رتبه ۳۳ کنکور انسانی

بجنورد_ تحصیل، تهذیب و ورزش را می‌توانی در جوان بابصیرت خراسان شمالی ببینی، او که در کنار قرائت قرآن و ورزش امسال در کنکور سراسری رتبه ۳۳ رشته علوم انسانی را از آن خود کرد.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها _محدثه جوان دلویی؛ پای صحبت‌های جوان نمونه و نخبه ۱۸ ساله بجنوردی و موفق در زمینه‌های ورزشی و فرهنگی و تحصیلی و البته تربیتی نشستیم و همچنین با مادر و پدرش به طور مفصل صحبت کردیم تا بدانیم راز موفقیت این نخبه جوان چیست؟

در کودکی به بجنورد منتقل شدیم

متولد چه سالی هستید و امسال در کنکور سراسری رتبه چند را کسب کردید؟

مهدی شکفته لاین متولد خردادماه سال ۱۳۸۵ مشهد هستم و امسال برای اولین بار در کنکور سراسری شرکت کردم و توانستم رتبه ۳۳ کنکور سراسری در رشته ادبیات و علوم انسانی را کسب کنم.

از خانواده‌تان و پدر و مادرتان برایمان بگویید؟

خانواده ۴ نفره داریم که پدرم لیسانس ادبیات دارند و کارمند اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی و مادرم لیسانس الهیات و معلم هستند و یک خواهر کوچک‌تر دارم که در کلاس پنجم تحصیل می‌کند. در سال‌های کودکی‌ام به دلیل شرایط کاری پدرم از مشهد به بجنورد نقل مکان کردیم.

مادرم راهنما و معلمم بود

از فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی که دارید برایمان بگویید؟

خدا را شاکر هستم که از کودکی به لطف راهنمایی‌های مادرم در کلاس قرآن شرکت کردم و با راهنمایی و تشویق اساتید توانستم در زمینه صوت و لحن قرآن پیشرفت کنم و فعالیت‌های قرآنی دروازه‌ی ورودم به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی شد. فعال انجمن‌های اسلامی قرآن و عترت رئیس شورای دانش آموزی دبیرستان تیزهوشان هم بودم. بحمدالله در مسابقات قرآنی کشوری رتبه‌های متفاوتی کسب کردم. از جمله رتبه اول مسابقات کشوری مدارس سمپار کل کشور و رتبه اول مسابقات قرآنی ره پویان ولایت را کسب کردم.

رشته حقوق را ادامه می‌دهم

در چه مدارسی تحصیل کردید؟ قصد دارید در چه رشته‌ای ادامه تحصیل بدهید؟

در دوره ابتدایی در مدرسه آریا تحصیل کردم در متوسطه اول در مدرسه نمونه دولتی سعدی پذیرفته شدم و در دوره دوم متوسطه هم با توجه به آزمونی که برگزار شد و نمره خوبی که کسب کردم توانستم در دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی بجنورد در رشته ادبیات علوم انسانی ادامه تحصیل بدهم و در ادامه هم دوست دارم که در رشته حقوق در تهران ادامه تحصیل بدهم.

از تشویق و راهنمایی مادر در زمینه ورود به عرصه قرآنی گفتید، نحوه رفتار مادر چطور بوده که شما تشویق به فعالیت جدی در زمینه قرآنی شدید؟

دوران کودکی در مشهد زندگی می‌کردیم و به دلیل اینکه مادرم در مهد کودک‌ها و مدارس ابتدایی قرآن تدریس می‌کرد همیشه من را همراهشان می‌بردند و این باعث شده بود که من از بچگی در فضای قرآن باشم و اجباری هم بالای سرم نبود از همان دوران کودکی شاهد آموزش‌های قرآنی مادرم از طریق بازی و قصه بودم. مادرم مهارت و تجربه زیادی در زمینه آموزش قرآن به کودکان دارد. زمانی که به بجنورد نقل مکان کردیم مادرم معلم درس هدیه‌های قرآنی مدرسه ابتدایی شدند، به تبع همان وارد عرصه قرآنی شدم.

قرآن عامل موفقیت‌هایم شد/ رموز موفقیت رتبه ۳۳ کنکور انسانی

قرآن را موضوعی حفظ کردم

حافظ چند جز قرآن کریم هستید؟ زیر نظر چه استادانی آموزش دیدید؟

قرآن را به صورت جز و منسجم حفظ نیستم بلکه به صورت موضوعی حفظ کردم. یعنی قسمت‌های مختلفی را حفظ کردم و بیشتر در زمینه قرائت کار می‌کنم در بحث استادان هم در بجنورد محضر استاد ابوالقاسم رحیمی و استاد محمدرضا محمدی بهره بردم.

امتحانات نهایی را خوب دادم

آزمون‌های نهایی امسال مدارس مقطع دوم متوسطه چطور بود؟ با توجه به مسائلی که درباره نارضایتی از آزمون‌ها به وجود آمد.

در آزمون‌های نهایی امسال اکثر دانش آموزان واقعاً اذیت شدند اما برای من خیلی عالی بود و امتحانات نهایی را خیلی خوب دادم و این باعث شد که رتبه خوبی را کسب کنم. معلم‌ها و استادان مختلفی هم در مدرسه و مشاورانی هم بیرون مدرسه برای کنکور کمکم کردند.

قرآن عامل موفقیت‌هایم شد/ رموز موفقیت رتبه ۳۳ کنکور انسانی

برای کنکور چقدر درس خواندید؟ در طی شبانه روز روز چند ساعت مطالعه داشتید؟

میزان مطالعه‌ام یعنی به لحاظ کمی نسبت به هم رتبه هام شاید پایین‌تر باشد. به دلیل اینکه شاید ۵ تا ۶ ساعت حتی کمتر از میانگین هم ترازهایم درس می‌خواندم اما کیفیت درس خواندنم باعث می‌شد که جلو باشم. به لطف استعداد ذاتی که داشتم مطالبی که خیلی‌ها چند بار می‌خوانند تا متوجه شوند، من با یک‌بار خواندن متوجه می‌شدم و این را واقعاً مدیون قرآن هستم.

دوست دارم حقوقدان بشوم

چه رشته تحصیلی را در دانشگاه انتخاب کردید و چه برنامه‌ای دارید؟

برنامه‌ام این هست در شهرهای بزرگ‌تر مثل تهران و در رشته حقوق ادامه تحصیل بدهم و بتوانم یک حقوقدان موفق باشم و به جامعه ام کمک کنم.

شما که شاگرد زرنگ‌مدرسه هستید چه تفریحاتی دارید؟

اهل تفریحات هستم اتفاقاً یکی از سختی‌های سال کنکور کنار گذاشتن تفریحات برایم بود. چون فوق‌العاده انسان اجتماعی هستم و روحیه اجتماعی دارم که نشستن در منزل و کتابخانه و محصور شدن در فضای یک اتاق برایم سخت بود. به عقیده من تفریحات چاقوی دو لبه است بخشی از آن باعث می‌شود که شما بتوانی انرژی دوباره کسب و استراحت کنید و توانایی بیشتری برای درس خواندن به دست بیاوری. اوایل امسال برای من سخت بود از برنامه‌های اجتماعی که داشتم باید می‌گذشتم و در منزل درس می‌خواندم. اما تفریحات به جای خودش خیلی مفید هست. سال تحصیلی گذشته تفریحات متفاوتی داشتم چون در حیطه قرآنی خیلی علاقه داشتم به مسائل مختلف در بحث‌های قرآنی بپردازم از تفریحاتم سعی کردم در راستای قرآن استفاده کنم و جلسه قرآن می‌رفتم و تلاوت قرآن کار می‌کردم.

قرآن عامل موفقیت‌هایم شد/ رموز موفقیت رتبه ۳۳ کنکور انسانی

مشکلات فرهنگی مدارس

با توجه به اینکه متأسفانه برخی از دانش آموزان در مدارس دچار مشکلات فرهنگی عدیده‌ای هستند شما بعنوان هم‌سن این دانش آموزان این موضوع رو چطور می‌بینید؟

مشکلات فرهنگی که متأسفانه در مدارس وجود دارد که گریبان گیر بچه‌هایی می‌شود که به لحاظ علمی سطح بالایی دارند و من به عنوان کسی که در مدرسه تیزهوشان تحصیل کردم به عینه دیدم که مشکلات فرهنگی عمیقی وجود دارد که نیاز به بررسی بیشتری دارد و اینکه ما بخواهیم این طیف نوجوان و جوانی که شاید عقایدش با بعضی از مسائل ما هم خونی نداشته باشد را طرد کنیم کار درستی نیست و ما باید این مسائل را بازخوانی کنیم ببینیم خواسته نوجوانان چی هست؟ کتابی از شهید مطهری می‌خواندم حرف خوبی زده بود گفته بود که عیب ما در رهبری نسل جوان این هست که آن‌ها را طرد می‌کنیم و نمی‌خواهیم بدانیم و ببینیم خواسته آن‌ها چیست؟ کاری که دقیقاً دشمن در حال انجام است، پای درد دل جوان ما نشسته و خواسته‌هایش را دریافت کرده و در جهت منافع خودش خواسته‌های جوانان ما را به اشکال مختلف به آن‌ها تحمیل می‌کند. تا زمانی که خواسته جوان‌ها را گوش ندهیم شاید نتوانیم آن مسیر واقعی را نشان بدهیم و از مشکلات فرهنگی نجاتشان بدهیم. خیلی‌ها شاید با من که قاری قرآن هستم در مدرسه به لحاظ عقیدتی زاویه داشتند اما من باید با توانایی‌هایم آن‌ها را جذب فضای قرآنی و بسیج و سایر فعالیت‌ها کنم. من در بسیج محلات و در شورای دانش آموزی هم فعالیت می‌کردم همواره سعی‌ام بر این بود که به لحاظ فرهنگی بر اطرافیانم تأثیر بگذارم. با روشنگری و جهاد تبیین که مقام معظم رهبری فرمودند تلاشمان بر این بود و هست. البته مشکلاتی وجود دارد که قطعاً من در جایگاه خودم این توضیحات و فعالیت‌ها را انجام دادم و افرادی که در رأس کار هستند، می‌توانند بهتر مسائل را بررسی کنند.

قرآن عامل موفقیت‌هایم شد/ رموز موفقیت رتبه ۳۳ کنکور انسانی

بسکتبال و شنا را حرفه‌ای دنبال می‌کنم

غیر از قرآن در چه زمینه‌هایی فعال هستید؟

غیر از زمینه‌های قرآنی در سایر زمینه‌ها همان طوری که اشاره کردم در زمینه‌های علمی چه در دوران ابتدایی چه در دوران متوسطه اول در جشنواره نوجوان خوارزمی حائز رتبه سوم استانی در محور زبان و ادبیات فارسی شدم. در جشنواره علمی فرهنگی البرز به عنوان یکی از ۴۹ نخبه برگزیده کشوری یکی از چهل و نه نخبه برگزیده شدم که جایزه‌اش مشهور به نوبل ایرانی هست. در دوران متوسطه دوم هم در زمینه‌های علمی در المپیادهای ادبی و جغرافیا حائز رتبه بودم که این موفقیت‌ها در بخش علمی هست در بخش فرهنگی نفر اول مسابقات قرآنی دانش آموزان سمپاد کشوری شدم. در جشنواره ره پویان ولایت نفر اول مسابقات کشوری شدم. پنج سال نفر اول مسابقات دانش آموزی استان بودم و رتبه‌های متعدد استانی و شهرستانی داشتم. رئیس شورای دانش آموزی مدرسه بودم معاون امور قرآنی حوزه بسیج هستم. معاون گروه قرآن انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بودم. عضو فعال ستاد نماز جمعه هستم. در زمینه‌های ورزشی هم در شنا و بسکتبال فعالیت دارم. رتبه اول شهرستان در رشته بسکتبال در جشنواره اوقات فراغت و رتبه سوم بسکتبال دانش آموزی را با تیم بسکتبال مدرسه دریافت کردیم. حائز رتبه دوم شنا قورباغه شهرستان را دارم. بسکتبال را حرفه‌ای تر دنبال می‌کنم و این جمله مقام معظم رهبری که تحصیل تهذیب و ورزش برای جوانان فرمودند، سعی کردم همیشه سرلوحه کار خودم قرار بدهم. هم چنین و در هیئت جم و هیئت یا فاطمه الزهرا (س) همکاری می‌کنم. حالا فعالیت دیگرم در در زمینه علم و فناوری هست و ناگفته نماند که در زمینه تولید محتوا برای فضای مجازی در جشنواره امید فردا رتبه دوم را کسب کردم در تولید محتوای الکترونیکی هم فعالیت می‌کنم.

ادامه گفت و گو با مادر و پدر مهدی شکفته را در زیر می‌خوانید.

از خودتان برایمان بگویید. چه تحصیلاتی دارید؟ مشغول به چه کاری هستید؟

سکینه نوروزی و متولد روستای تیرگان در گز هستم. لیسانس الهیات دارم. مربی دوره‌های تخصصی قرآنی و تربیت کودک و مدرس قرآن کریم هستم. هم اکنون معلم قرآن و درس هدیه‌های آسمانی یک مدرسه ابتدایی پسرانه بجنورد و مدرس قرآن کانون قرآن و عترت و دارالقرآن بجنورد هستم.

چندساله ازدواج کردید؟ با همسرتان چطور آشنا شدید؟

سال ۸۱ ازدواج کردیم که الحمدالله به برکت قرآن زندگی آرام و خوبی داریم. آشنایی با همسرم از طریق خواهرشان بود با هم در پایگاه بسیج کار می‌کردیم که واسطه ازدواجمان خواهر همسرم شدند. دو فرزند دارم مهدی متولد ۸۵ و زینب متولد ۹۳ هست.

قرآن عامل موفقیت‌هایم شد/ رموز موفقیت رتبه ۳۳ کنکور انسانی

همسرم مشوق اصلی‌ام هست

همسرتان چقدر مشوق شما بودند و برای موفقیتتان چه نقشی داشتند؟

اصلاً تشویق‌ها و راهنمایی‌های همسرم بود که من توانستم ادامه تحصیل بدهم و به دلیل علاقه‌ام تمام دوره‌ها و مهارت‌های مربوط به آموزش قرآن به کودکان و بزرگسالان را گذراندم.

چطور پسرتان را به قرآن علاقمند کردید؟

دوران کودکی پسرم در مشهد در مهدکودک‌های قرآنی فعالیت می‌کردم که او را همراه خودم می‌بردم. سال ۱۳۹۰ برای کار همسرم به بجنورد منتقل شدیم‌که در مدرسه‌ای بعنوان معلم قرآن مشغول به کار شدم و مهدی را هم در آن مدرسه ثبت نام کردم و در کنارش فعالیت‌های قرآنی داشتم که استاد رحیمی قبول زحمت کردند و آموزش تلاوت قرآن را با صوت به مهدی را برعهده گرفتند. البته لازم به ذکر هست اصلاً اجباری به پسرم برای ورود به عرصه قرآنی نداشتم.

همسرتان چه نقشی در فعالیت‌های قرآنی پسرتان دارد؟

همسرم واقعاً برای ادامه مسیر قرآنی مهدی زحمت کشیدند. برخی از کلاس‌های پسرم در مشهد برگزار می‌شد در این رفت و آمدها ما را همراهی می‌کردند. جمعه صبح زود ما را به مشهد می‌بردند و کلاسش که ۱۰ شب تمام می‌شد مجدد آخر شب به بجنورد برمی گشتیم. با وجود اینکه شنبه صبح زود باید سرکار می‌رفتند. زمان مسابقات هفته‌ای دو بار به مشهد رفت و آمد داشتیم و این حمایت‌های همسرم بود که به ثمر نشست. بعضی اوقات استادانی را از مشهد به بجنورد دعوت می‌کردیم که همسرم در این زمینه بسیار کمک حال بودند. در زمان کنکور هم به آرامش منزل تاکید داشتند و نقش پررنگی در ایجاد محیط امن و آرام داشتند.

قرآن عامل موفقیت‌هایم شد/ رموز موفقیت رتبه ۳۳ کنکور انسانی

با آگاهی کامل رشته علوم انسانی را انتخاب کرد

در زمان انتخاب رشته پسرتان شما اصرار به انتخاب رشته علوم انسانی داشتید؟ یا خودش تصمیم به انتخاب این رشته تحصیلی گرفت؟

سال نهم باید برای سال بعدی اش انتخاب رشته می‌کرد که معدلش بیست بود و همه رشته‌ها را آورده بود معلمان و اطرافیان و دوستان و آشنایان تاکید داشتند که حتماً وارد رشته علوم تجربی شود اما خودش واقعاً به رشته علوم‌انسانی علاقه داشت. با توجه به اینکه اهل مطالعه هست بخصوص کتاب‌های شهید مطهری و زندگی نامه شهدا را می‌خواند. مدام به من می‌گفت نیروی انسانی اگر خوب شود جامعه نور علی نور می‌شود. حتی به روان شناس متخصص استعدادیابی مراجعه کردیم که با تست‌هایی که گرفتند، نظرشان بر این بود که در رشته علوم انسانی ادامه تحصیل بدهد، فرد موفقی می‌شود و واقعاً خودش تصمیم گرفت که در رشته علوم انسانی تحصیل کند. صحبتش این هست که اگر به هیچ جا نرسم حداقل سه سال دهم یازدهم دوازدهم مدرسه در رشته‌ای درس خواندم که علاقه دارم به همین دلیل ما هم با خواسته‌اش موافقت کردیم. الحمدلله همه اینها از برکت قرآن هست و همیشه هم معدل اول، مدرسه بود. از روزی که آزمون کنکور را داد، شروع به تحقیق دقیق برای انتخاب رشته دانشگاه کرده است. از گروه معلمان تا قضات و وکلا و رشته‌هایی که در حیطه علوم انسانی مثل رشته علوم قضائی، علوم سیاسی ریز به ریز تحقیق و پرس و جو و کسب اطلاع کرده است با آگاهی کامل رشته حقوق را انتخاب کرد.

تاکید بر لقمه حلال

با توجه به وضعیت مدارس و خانواده‌های امروزی چطور توانستید در تربیت فرزندان تان موفق باشید؟

در رابطه با این سوال باید عنوان کنم همیشه به اولیای دانش آموزانم می‌گویم وقتی پیامبر عزیزمان فرمودند قرآن و اهل بیت (ع) را در میان شما گذاشتم یعنی اینها دو بال پرواز هستند و اگر بچه‌ها، کنار قرآن و اهل بیت (ع) باشند اتفاقی برایشان رخ نمی‌دهد. باور کنید به برکت قرآن و به مرحمت اهل بیت (ع) سعی کردم در زندگی‌ام با قرآن و اهل بیت (ع) ارتباط داشته باشم و تأثیر آن را روی رفتار فرزندانم دیدم. دوست صمیمی بچه‌های من اهل بیت (ع) هستند و رفیق و مونس و همدم شأن قرآن هست. در تمام فراز و نشیب‌ها و استرس‌هایی که مهدی جان در زمان کنکور داشت واقعاً تلاوت قرآن آرامش می‌کرد. هم چنین روی لقمه حلال واقعاً تاکید دارم، خیلی دقت می‌کنم همیشه به همسرم تاکید می‌کنم حواست به این موضوع باشد که لقمه حلال در گوشت و خون بچه‌های ما وارد می‌شود و در آینده و زندگی و روح و روان آن‌ها تأثیر می‌گذارد. مشکل خانواده‌های ما این است که آرامش را در کنار قرآن بودن نمی‌بینند گمان می‌کنند کنار اهل بیت (ع) بودن همیشه غمگین و ناراحتی دارد در صورتی که در زندگی خودم دیدم اصلاً این‌جوری نیست واقعاً آرامش عمیقی به انسان دست می‌دهد و موارد دیگر آرامش سطحی دارد برای همین مشکلات این افراد هیچ موقع حل نمی‌شود. به قول یکی از اساتید بزرگوارم می‌فرمودند که عمل بچه‌ها به علم نیست به رفتار والدین هست. همیشه به اولیای دانش آموزانم گفتم همه شما تحصیلات دکترا و لیسانس و فوق لیسانس دارید ولی چرا واقعاً آنقدر بچه‌ها مشکل دارند چون خود ما به آن چیزی که می‌گوئیم عمل نمی‌کنیم ولی می‌خواهیم بچه‌ها یک جور دیگر باشند. گاهی اوقات مشکل رفتاری در فرزندانم ببینم به خودم فکر می‌کنم ایراد کار من کجا بود که بچه‌ها این کار را انجام دادند.

در انتخاب دوست چقدر به پسرتان کمک کردید؟

مهدی جان زمانی که سنش کم بود تازه بجنورد آمده بودیم و دوست و آشنایی نداشتیم و جلسات قرآن می‌رفت من هم همراهی‌اش می‌کردم. در آن جلسات با مادر هم کلاسی‌هایش ارتباط برقرار کردیم و الحمدلله پسرم دوستان خوبی هم در جلسات قرآن پیدا کرد و به لطف خدا و به برکت قرآن در این چند سال اخیر انسان‌های خوبی سر راهش قرار گرفت از اساتید گرفته تا هم جلسه ایهایش. هم چنین من و پدرش مثل یک دوست کنارش هستیم. این رابطه دوستی ما با بچه‌ها در انتخاب دوست خیلی تأثیرگذار است.

قرآن عامل موفقیت‌هایم شد/ رموز موفقیت رتبه ۳۳ کنکور انسانی

برنامه یک روز خودتان وخانواده چطور هست؟

اگر روزهای تعطیل همسرم سر کار باشند، مسئولیت‌های رفت و آمد بچه‌ها به مدرسه و کلاس‌های قرآن و ورزش با خودم هست. ولی روزهای جمعه همسرم سعی می‌کنند برای خانواده سنگ تمام می‌گذارند و تا می‌توانند همه سعی شأن بر این هست به همه ما خوش بگذرد. حتماً ما را به یکی از روستاها یا مناطق تفریحی بجنورد می‌برند. در ایام هفته هم صبح تا ظهر مدرسه می‌روم. بعدازظهر دارالقرآن می‌روم و جلسه قرآن دارم.

زندگی شادی داریم

حالا خیلی‌ها گمان می‌کنند مثلاً زندگی شما از صبح تا شب با قرآن می‌گذرد واقعاً این طوری هست؟

ما هم تفریحات خوبی داریم مادر و دختری یا مادر و پسری با هم کافی‌شاپ و پارک می‌رویم. پسرم با دوستان قرآنی‌اش جلسات قرآنی دارند و بعد با همدیگر تفریح و ورزش می‌کنند یعنی این‌جوری نیست که چون کنار قرآن و اهل بیتم همیشه خانه نشین باشیم غمگین و ناراحت باشیم. باور کنید فکر کنم از خیلی از افراد دیگر هم زندگی شادی داریم.

در این زمانه تربیت فرزند واقعاً سخت است سطح توقعات و خواسته‌های بچه‌ها زیاده چطور با این موضوع برخورد کردید؟

نمی‌دانم چرا بین خانواده‌ها آنقدر بد جا افتاده که اگر به سمت قرآن یا جلسات مذهبی برویم رفتارمان خشک می‌شود که واقعاً این‌جوری نیست آرامش واقعی کنار قرآن و اهل بیت (ع) است. خودم در زندگی‌ام دیدم با توجه به جو جامعه و سختی‌هایی که الان در تربیت فرزندان وجود دارد به نظر من تنها چیزی که می‌تواند کمک کننده باشد همین قرآن و توسل به اهل بیت (ع) است. یعنی واقعاً باید از اهل بیت بخواهیم در تربیت فرزندان کمک حالمان باشند و باید مراقب اعمال خودمان باشیم وقتی اعمال خودمان درست شود بچه‌ها درست تربیت می‌شوند.

قرآن عامل موفقیت‌هایم شد/ رموز موفقیت رتبه ۳۳ کنکور انسانی

دخترتان چه فعالیت‌هایی در زمینه قرآن انجام می‌دهد؟

زینب کلاس پنجم هست و از کودکی او را به جلسات قرآن بردم اکنون در زمینه صوت و لحن کار می‌کند و علاوه بر آن فعالیت‌های ورزشی دارد و تمام برنامه هفته‌اش مشغول درس و قرآن و ورزش هست.

خوب و بد مسیر را نشانش دادیم

پدر خانواده چه تحصیلاتی و چه شغلی دارند؟

حمید شکفته متولد سال ۱۳۵۴ مشهد و لیسانس ادبیات و کارمند اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی هستم.

تا حالا نظرتان را بر فرزندتان تحمیل کردید؟ چطور در هدایتش قدم برداشتید؟

معمولاً فقط سعی می‌کردم خوب و بد هر مسیر را به پسرم نشان بدهم و مزایا و معایب را با توجه به تجربه‌ام بیان کنم اما در نهایت به علاقه و تصمیم آقا مهدی احترام می‌گذاشتم.

دوست فرزندانم هستم

در بحث دوست‌یابی چقدر کمک حال و راهنمایی‌اش کردید؟

در باب دوست و مدرسه هم عرض کنم که به صورت امر و نهی با فرزندانم برخورد نمی‌کردم بلکه از دور روی دوستان و اطرافیانشان نظارت داشتم و سعی می‌کردم معیارهای دوست خوب را برای فرزندم بیان کنم و با توجه به احترامی که برای من و مادرش قائل بود و منطقی که خودش داشت معمولاً به تصمیمات همسو می‌رسیدیم.

رابطه شما با فرزندانتان چطور هست؟

سعی کردیم در کنارشان باشیم اوقات خوبی را برایشان رقم بزنیم به آن‌ها احترام بگذاریم با توجه به شرایط سنش برخورد کردیم الان رابطه دوستانه با همدیگر داریم. الان با مهدی جدا از اینکه پدر پسر باشیم دوست هستیم درباره اتفاقاتی که قرار هست رخ بدهد با همدیگر راحت صحبت می‌کنیم موضوع تحلیل می‌شود و نظرش را می‌گوید.

برای انتخاب رشته علاقمند به تحصیل در رشته انسانی هستند شما هم علاقه دارید در این رشته تحصیل کند؟

خیلی کارها دوست داشتم ولی بهش گفتم پسرم دوست دارم این اتفاق بیفتد ولی شما چی دوست داری هر چی دوست داری علاقه خاص خودت را اگر می‌توانی پیش ببری عالی هست. من دوست داشتم در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهد ولی به رشته ادبیات و علوم انسانی علاقه داشت و گفت من این رشته را دوست دارم و در این رشته در مدرسه تحصیل کرد. گوشزد می‌کردم در این رشته قرار هست تا کجا برسی اگر این جایگاه را می‌خواهی باید این تلاش را داشته باشید. حالا بعضی جاها برنامه‌ریزی ها یی با کمک هم داشتیم و از من مشورت می‌گرفت به هر حال در هر زمینه‌ای کمک حالش بودیم.

مهدی شکفته می‌تواند الگوی خوبی برای همه نوجوانان و جوانان استان در تمام زمینه‌ها باشد که آن هم نیاز به حمایت جدی مسولان از این جوان فرهیخته دارد.

کد خبر 6248002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha