۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۴

مهر گزارش می‌دهد؛

چرا ظفرقندی در انتصاب معاونان وزارت بهداشت تعلل می‌کند

چرا ظفرقندی در انتصاب معاونان وزارت بهداشت تعلل می‌کند

وزیر بهداشت، در معرفی و انتصاب معاونان وزارتخانه همچنان دست به عصا حرکت می‌کند و همین امر با حاشیه‌هایی همراه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از گذشت قریب به دو ماه از انتخاب محمدرضا ظفرقندی به عنوان وزیر بهداشت، هنوز تکلیف معاونت‌های مهم این وزارتخانه مشخص نشده و معلوم نیست که آیا وزیر بهداشت می‌خواهد با همین معاونان ادامه دهد و یا اینکه در صدد معرفی گزینه‌های جدید است.

در بین معاونت‌های وزارت بهداشت، معاونت درمان، معاونت پرستاری، معاونت آموزشی، معاونت تحقیقات و فناوری و سازمان‌های غذا و دارو، بیمه سلامت، انتقال خون و هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی، همچنان بلاتکلیف باقی مانده‌اند.

اما، شاید مهم‌ترین تصمیم وزیر بهداشت که خیلی‌ها منتظر اعلان آن هستند، معرفی رئیس سازمان غذا و دارو است. این سازمان را می‌توان پرحاشیه‌ترین معاونت وزارت بهداشت تلقی کرد که مدیریت آن نیز با چالش‌های فراوانی همراه است.

شاید بتوان گفت که اگر معاونت غذا و دارو را از وزارت بهداشت منفک کرد، این وزارتخانه کمتر با چالش مواجه می‌شود. هر چند که معاونت آموزشی هم وارد چالش‌های مربوط به خود شده است و روز گذشته نیز شاهد تجمع دانشجویان در اعتراض به تصمیمات این معاونت بودیم. اما آنطور که به نظر می‌رسد این معاونت به اندازه سازمان غذا و دارو با چالش‌های بزرگی نظیر کمبود نقدینگی، تأمین دارو و… مواجه نیست.

از همین رو، نگاه فعالان صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی، به تصمیم وزیر بهداشت دوخته شده که چه زمانی می‌خواهد تکلیف سازمان غذا و دارو را مشخص کند.

شنیده‌ها حکایت از این موضوع دارد که از بین چند گزینه مورد بررسی برای معرفی رئیس سازمان غذا و دارو، فقط یک گزینه همچنان به قوت خود باقی است که برخی معتقدند گزینه مورد نظر با توجه به اینکه سن و سال زیادی دارد، چندان برای این پُست مناسب نیست.

در همین حال، بحث ابقای رئیس فعلی سازمان غذا و دارو نیز مطرح است. طی روزهای اخیر گزینه‌های مختلفی برای تصدی ریاست سازمان غذا و دارو مطرح شدند که فعالیت آنها در بخش خصوصی یا عضویت در هیأت مدیره‌های شرکت‌ها شائبه تضاد منافع را در اذهان ایجاد کرد، لذا به نظر می‌رسد ظفرقندی در انتخاب یک فرد با تجربه، پاکدست و بدون تعارض منافع باید دقت زیادی داشته باشد.

به دنبال آن، انتصاب معاونان درمان، پرستاری، آموزشی و تحقیقات و فناوری نیز همچنان به قوت خود باقی مانده است.

انتصاب مدیرعامل سازمان انتقال خون، سازمان بیمه سلامت و در نهایت، انتصاب رئیس هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، دیگر مجموعه‌های بلاتکلیف وزارت بهداشت در دولت چهاردهم است.

در همین راستا رضا لاری پور معاون سازمان نظام پزشکی نیز در توییتی از برخی فشارها و لابی‌ها برای انتخاب رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیزانتقاد کرده بود.

علی جعفریان مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت، درباره روند انتصابات در این وزارتخانه اظهار داشت: انتصابات طبق مسیر تعیین شده در حال انجام است و به نظرم با بررسی همه جوانب، هماهنگی‌های لازم، جمع آوری اطلاعات، مصاحبه و استعلام، روند انتصابات سریع‌تر از اکنون نخواهد شد.

وی افزود: همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا قبل از آبان ماه تکلیف دانشگاه‌های علوم پزشکی مشخص شود.

اما، سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این همه تعلل و تأخیر در روند انتصابات وزارت بهداشت وجود دارد؟ آیا مشکل در تخصص و کارآمدی افراد مدنظر است؛ یا اینکه دست‌هایی در کار است که گزینه‌های خود را به وزیر بهداشت تحمیل کنند.

کد خبر 6248077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Perfect ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۵
      0 0
      باسلام خدمت شما لطفاً همین موضوع رو در مورد وزارت کار بررسی کنید وزیر کار هم انتصابی نداشته تاکنون جز یک نفر