۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱

پزشک اهل آران و بیدگل نفر نخست بورد تخصصی پوست کشور شد

پزشک اهل آران و بیدگل نفر نخست بورد تخصصی پوست کشور شد

کاشان - پزشک آران و بیدگلی نفر نخست بورد تخصصی پوست کشور و برنده جایزه ملی پروفسور یحیی دولتی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس دهقانی پزشک آران و بیدگلی، نفر نخست بورد تخصصی بیماری‌های پوست کشور در آزمون سال ۱۴۰۳ و همزمان، برنده جایزه علمی پژوهشی پروفسور یحیی دولتی شد.

بنا بر این گزارش فهرست رتبه‌های برتر در آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی شامل حائزین رتبه پنج درصد و ۱۰ درصد نخست کشور در مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

در این فهرست و در رشته تخصص «بیماری‌های پوست»، عباس دهقانی پزشک آران و بیدگلی از بین ۷۷ پزشک شرکت کننده در این آزمون تخصصی، رتبه نخست کشور را در رشته بیماری‌های پوست از آن خود کرد.

آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی بالینی به منظور پایان دوره تخصص و فوق تخصص از بین فارغ التحصیلان هر رشته تخصصی پزشکی گرفته می‌شود.

افراد با کسب رتبه‌های برتر، امکان ادامه تحصیل در مقطع بالاتر یا ورود به هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی را در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی دارند.

این عضو بنیاد ملی نخبگان همچنین برنده جایزه ملی پروفسور یحیی دولتی در سال ۱۴۰۳ شد. جایزه پروفسور یحیی دولتی همه ساله به بالاترین امتیاز پژوهشی در رشته تخصصی پوست و از بین فارغ التحصیلان این رشته اعطا می‌شود.

همچنین عباس دهقانی سال گذشته از سوی انجمن متخصصین پوست کشور، پژوهشگر برتر مقطع رزیدنتی شد و اسکولارشیپ یا شایسته محوری کنگره اکادمی پوست اروپا (EADV) را به دست آورد و هفته گذشته در این کنگره جهانی در کشور هلند شرکت کرد.

کد خبر 6248089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha