۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸

دوره‌های کوچینگ دانشگاه تهران

دوره‌های کوچینگ دانشگاه تهران

مرکز کارگاه‌های آموزشی دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران با هدف ارتقاء مهارت‌های مربیگری، دوره‌های کوچینگ متنوعی را برای علاقه‌مندان به این حوزه ارائه می‌دهد

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، موقعیت‌هایی وجود دارد که بدون اهمیت دادن به پیشنهادات کارساز سودی به‌دست نخواهد آمد. به‌همین‌دلیل استفاده کردن از نکات کوچ تاثیرات بسیاری را در موفقیت کاری دارد. چنین دیدگاهی تغییرات اساسی برای توسعه دادن در روند کاری و شخصی را به‌همراه خواهد داشت. در واقع در نظر گرفتن شرایط منحصربه‌فرد برای ایجاد تحول بیشتر در زندگی و کار با دوره‌های کوچینگ دست یافتنی است.

مرکز کارگاه‌های آموزشی دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران ( https://tvf.ir/) با هدف ارتقاء مهارت‌های مربیگری، دوره‌های کوچینگ متنوعی را برای علاقه‌مندان به این حوزه ارائه می‌دهد. این دوره‌ها با بهره‌گیری از اساتید مجرب و برنامه‌های آموزشی جامع، به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهند که به صورت عملی و نظری با مفاهیم و تکنیک‌های مؤثر در کوچینگ آشنا شوند.

دوره‌های کوچینگ

کلمه Coaching به عنوان ارائه آموزش کوچینگ برای افراد یا سازمان‌ها تعریف می‌شود؛ اما این تعریف غلط است. مربیگری به معنای آموزش نیست و به صورت کمک و پشتیبانی دادن به افراد برای یافتن راه درست رسیدن به اهداف معنی می‌شود. یک کوچ حرفه‌ای کمک می‌کند تا فرد اهداف خود را تعیین کند و بهترین مسیر را برای رسیدن به آن‌ها بیابد.

در این مسیر پتانسیل‌های درونی فرد آشکار می‌شود. درواقع مربی چگونگی رسیدن به موفقیت را نمی‌آموزد، بلکه سوالاتی را مطرح می‌کند تا از طریق آن‌ها فرد راه رسیدن را پیدا کند. شروع دوره‌های کوچینگ را به دوران باستان ارتباط می‌دهند که معلم با پرسیدن سوالات به دانش‌آموز این امکان داده می‌شد تا خود به جواب سوالات برسد.

دوره‌هایی که برای کوچ کردن حرفه‌ای نیاز دارید را در این دانشگاه به بهترین شکل ممکن خواهید دید. در واقع استفاده از اساتید مجرب و افراد موفق در زمینه‌های مورد نظر باعث ایجاد تغییر در نگرش شما می‌شود. به‌علاوه می‌توانید خیلی راحت نسبت‌به نقش دوره‌های کوچینگ در کیفیت کار مطلع شوید. همین موضوع به ترغیب شدن شما برای شرکت کردن در دوره‌های مختلف کوچینگ کمک می‌کند.

دوره لایف کوچینگ

“توماس لئونارد” که او را پدر کوچینگ حرفه‌ایِ زندگی می‌دانند، در نقطه‌ای از توسعه و آموزش علم کوچینگ، دریافت که سر و شکل دادن به وضعیت بیزینس و درآمد افراد بدون آن که به جنبه‌های دیگر زندگی‌شان توجه بشود، یک کار کامل و بی نقص نخواهد بود و آدم‌ها هرقدر که در دنیای کسب و کار، علم و یا ورزش موفق باشند، به بهبود جنبه‌های شخصی‌تر زندگی‌شان نیز نیاز دارند. لایف کوچینگ با حضور یک مربی و به کمک خودِ کوچی، سعی دارد همان خودِ آرمانی محبوس در درون را متبلور کند و سراسر زندگی فرد را دستخوش تغییرات شیرین نماید. باگ‌ها و نقص‌های رفتاری و عملکردی در هر حوزه را بیابد و به او یاری کند با اقداماتی که کاملاً در حیطۀ توانمندی معمول یک انسان هستند، به نسخه‌ای بهتر از خودش تبدیل شود. نسخه که دیگر حسرت آنچه که می‌توانسته بشود و نشده قلبش را فشرده نسازد.

دوره لایف کوچینگ ابتدا از خودِ شما ورژنی درخشان‌تر خواهد ساخت، سپس به این دلیل که آموزه‌ها در شکل دادن به شخصیت شما به عنوان یک ابَر انسان، به شکلی عالی اثر گذار خواهند بود، به خودتان نیز این توانایی را می‌دهد که برای آدم‌های دیگر نقش لایف‌کوچ را بازی کنید و به بهبود زندگی دیگران نیز کمک کنید.

این‌که بتوانید در زمینه‌های زندگی نیز از مهارت‌هایی که دارید به‌درستی استفاده کنید، فرصتی ناب است. مسائل و برنامه‌های مختلفی که در زندگی وجود دارد نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق است. در واقع بدون استفاده کردن از کوچ زندگی نمی‌توانید در برابر تغییرات زندگی با موفقیت آن را بگذرانید.

بسیاری از نکات مهم شرایط سخت را تغییر می‌دهند و هموار کردن مسیر زندگی راحت‌تر خواهد بود. در واقع کمک گرفتن از بسیاری از استراتژی‌ها اهمیت دوره‌های کوچینگ را بیشتر کرده است. شما با خیال راحت هر برنامه‌ای را در زندگی می‌توانید دنبال کنید.

دوره‌های کوچینگ دانشگاه تهران

دوره بیزینس کوچینگ

کوچ‌ها که تا چنددهه پیش بیشتر با ایفای نقش در کنار ورزشکاران و یا دانشجویان شناخته می‌شدند، با وقوع انقلاب فکری در دنیای تجارت و هرچه مسطح‌تر شدن سیستم‌های مدیریتی در سازمان‌ها، حالا بیشتر، به نقشی پررنگ در فضای بیزینس و کسب و کار تبدیل شده اند. در کنار صاحبان بیزینس‌ها و مدیران قرار می‌گیرد، تا آن‌ها را تبدیل به رهبرانی شایسته کند. واقعیت این است که تمام آنچه که یک بیزینس من (یا بیزینس وومن) برای موفقیت نیاز دارد، در منابعی که در اختیارش هست خلاصه نمی‌شود. منابع مالی، علمی و انسانی، برای باقی ماندن و توسعه پیدا کردن در کسب و کار لازم است اما کافی نیست! آنچه پازل موفقیت یک بیزینس را تکمیل می‌کند، درست کنار هم قرار دادن تمام این‌ها در کنار هم و بازدهی حداکثری تمامی موتورهای فعال ساختارِ یک کسب و کار است.

تصمیماتی که برای بیزینس خواهید گرفت باید براساس اطلاعات و دانشی باشد که بتوانید چالش‌ها را مدیریت کنید. در این زمینه استعدادهای شما که پرورش یافته است، بسیار کمک‌کننده خواهد بود. به‌همین‌دلیل باید از فرصت‌هایی که ایجاد می‌شوند در زمینه کاری به‌درستی استفاده کرد.

در واقع تغییرات در موقعیت‌های خاص نیاز به توانمندی‌هایی دارد که باید توجه بیشتری به آن داشت. برای ایجاد هر برنامه‌ای در بیزینس نیاز است که با مهارت‌های این دوره‌ها بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید. در واقع شما با هر برنامه‌ای برای تغییر روند کاری باید شرایط را بررسی کنید.

دوره تربیت کوچ حرفه ای

موقعیت‌هایی وجود دارد که بسیاری از مدیران باید از کوچ حرفه‌ای برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند. این موضوع تاثیرات زیادی را در بهبود روند کاری خواهد گذاشت. با در نظر گرفتن تغییرات در اجرایی شدن برنامه‌های کاری باید سیاست‌ها و برنامه‌ریزی با دقت بیشتری ادامه یابد. در این زمینه نیاز است که بسیاری از تکنیک‌های روز به‌کار گرفته شوند.

بسیاری از مدیران در کسب و کارهای بزرگ امکان ریسک کردن را ندارند. به‌همین‌دلیل نیاز به کوچ حرفه‌ای است که هر نوع برنامه‌ریزی را کنترل کند. این روند تاثیرات زیادی را در بهبود روند کارها و تصمیم‌گیری‌ها دارد. با در نظر داشتن میزان اثرگذاری در توسعه کاری باید اهمیت دوره‌های کوچینگ را در نظر داشته باشید.

اگر با تمامی این مطالب نگرش‌های مختلفی را اجرایی کنید، نقش دوره‌های کوچینگ در کیفیت کار را متوجه می‌شوید. مخاطبان این دوره کسانی هستند که تمایل دارند به عنوان کوچ حرفه‌ای فعالیت کنند و در زمینه‌ی توسعه فردی و حرفه‌ای خود به صورت جدی پیشرفت کنند. این افراد باید دارای توانمندی‌های اولیه کوچینگ باشند و علاقه‌مند به یادگیری مفاهیم و مهارت‌های پیشرفته‌تر در این حوزه باشند. همچنین افرادی که قصد دارند در زمینه‌ی مشاوره و هدایت افراد به بهترین حالت ممکن فعالیت کنند، این دوره برایشان مناسب است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6248110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha