۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۸

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان:

۲۳ درصدی پرونده‌های طلاق توافقی در کردستان به سازش منجر شد

۲۳ درصدی پرونده‌های طلاق توافقی در کردستان به سازش منجر شد

سنندج-سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان اظهار کرد: ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق توافقی ارجاع شده به مراکز مشاوره خانواده دادگستری استان منجر به صلح و سازش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهادر اسدی اظهار کرد: ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق توافقی ارجاع شده به مراکز مشاوره خانواده دادگستری استان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ منجر به سازش بین زوجین شده است.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه) و ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی به مراکز مشاوره خانواده دادگستری استان از طریق این سامانه، مطابق آمار اخذ شده از مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، تعداد هزار و ۷۳۵ پرونده طلاق توافقی در ۶ ماهه نخست سال جاری به این مراکز ارجاع شد که از این تعداد، ۴۰۰ پرونده منجر به صلح و سازش بین زوجین شده است.

اسدی با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های سامانه مسیر نظارت‌پذیر بودن این سامانه نسبت به عملکرد مشاوران خانواده می‌باشد، افزود: سامانه مسیر بستری کاملاً الکترونیک است که به نحو مطلوبی می‌تواند امر مشاوره و ارتباط بین محاکم خانواده و مشاوران را تسهیل نماید.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان تصریح کرد: یکی از معضلات اجتماعی کشور و همچنین استان کردستان مساله طلاق و آسیب‌های خانواده است به‌طوریکه افزایش طلاق در جامعه آسیب‌هایی ازجمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد لذا مراکز مشاوره در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

اسدی در پایان اظهار کرد: ماهیت دعاوی خانواده با سایر پرونده‌ها متفاوت است و نیاز به رسیدگی‌های تخصصی با در نظر گرفتن مسائل روانشناختی و شناخت خانواده دارد تا به صلح و سازش و بازگشت به روابط سالم‌تر هدایت شود و در صورت عدم سازش، پیامدهای منفی ناشی از جدایی کاهش یابد، لذا در تعدادی از این دعاوی، ارائه خدمات مشاوره خوب می‌تواند از بروز طلاق جلوگیری نماید.

کد خبر 6248289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha