۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۴

ابراهیم فیاض در همایش «فرهنگ شهرت»:

دانشگاه با ورود فرهنگ سلبریتی در حال نابود شدن است

دانشگاه با ورود فرهنگ سلبریتی در حال نابود شدن است

استاد دانشگاه گفت: دانشگاه با ورود فرهنگ سلبریتی در حال نابود شدن است چون عمیق نیستند و این باعث می‌شود دانشجو و دانش آموز درسخوان نشوند.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش ملی فرهنگ شهرت؛ تحولات هنر، رسانه و جامعه با سخنرانی پرفسور آرتور آسابرگر استاد رشته ارتباطات در دانشگاه سانفرانسیسکو، سید سعیدرضا عاملی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد علوم ارتباطات و ابراهیم فیاض جامعه شناس در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

فیاض نیز در سخنانی که به صورت تصویری در همایش پخش می‌شد گفت: امروز تکنولوژی سبک زندگی را و سبک زندگی انسان را می‌سازد. بر همین اساس سلبریتی‌ها بازتولید تکنولوژی هستند که باید درباره‌اش صحبت شود. ما پس از ظهور تکنولوژی و کامپیوتر وارد ارتباطات دوسویه شدیم که مقوله رسانه‌ها در ارتباطات که پیش از این به صورت یک طرفه بود امروز دو طرفه شده است و سلبریتی‌ها شکل گرفتند.

وی سلبریتی‌ها را در این دوران ضد ارزش نامید و افزود: کاراکترهایی که در گذشته ارزش‌ها را ترویج می‌دادند امروز طلاق، تجمل گرایی و بداخلاقی‌ها را به رخ می کشند و بیگانگی شدیدی با خود و دیگران دارند. ظاهرها خندان است اما باطن‌ها به شدت خشن است.، خانواده‌های اینان از هم پاشیدگی دارند و این بیگانگی‌ها باعث شده سلبریتی‌ها شخصیتی برای انتقال و بازتاب فرهنگ مبتذل غربی شوند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: پیدایش سلبریتی‌ها از زمان پدیده شدن فوتبالیست‌ها آغاز شد و سپس به سینما رسید، در ادامه به موسیقی رسید و امروز سلبریتی دانشی و دانشگاهی را می‌بینیم که فرمالیست در آن‌ها زیاد است. در نتیجه این استادی که ضد اخلاق و فضیلت است و شبیه سلبریتی ها شده را می‌بینیم.

وی ادامه داد: استاد و دانشگاهی سلبریتی در رشته‌های پزشکی و فنی بالاتر است و در علوم انسانی در حال وارد شدن است. حرفی که جلال آل احمد می‌گفت، اینکه فرد هر چقدر قر و فرش بیشتر، بیشتر هم دیده می‌شود. دانشگاه با ورود فرهنگ سلبریتی در حال نابود شدن است چون عمیق نیستند و این باعث می‌شود دانشجو و دانش آموز درسخوان نشوند.

فیاض عنوان کرد: بزرگترین مشکل این است دانش و فرهیختگان ادغام نشده و وارد زندگی روزمره نشده‌اند و یا خیلی دور هستند. فرهیختگان دور از اجتماع و یا در دنیای علوم و دانش غرق هستند.

کد خبر 6248432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha