۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲

معاون استانداری ایلام:

تمهیدات لازم برای کوچ پاییزه عشایر ایلام اندیشیده شده است

تمهیدات لازم برای کوچ پاییزه عشایر ایلام اندیشیده شده است

ایلام-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از اندیشیده شدن تمهیدات لازم و هماهنگی‌های بین دستگاهی برای کوچ پاییزه عشایر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی روز یکشنبه ۱۵ مهرماه در نشست هماهنگی کوچ عشایر، اظهار داشت: همه دستگاه‌های مرتبط به ویژه نیروی انتظامی در بحث کوچ امن عشایر پای کار هستند.

وی ادامه داد: مدیریت کوچ عشایر با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های مربوطه همه ساله به‌خوبی انجام می‌شود و با گذشت زمان این همکاری‌ها بیشتر و منسجم‌تر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: یکی از شاخص‌های مهم در شاخص‌های اقتصادی نرخ مشارکت مردم است که نرخ مردم عشایر در امر اقتصاد دو برابر سایر مردم است.

عباسی اظهار داشت: بیش از صدها تن محصولات عشایری در کشور تولید می‌شود و سهم استان ایلام در این بخش قابل توجه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر برای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و حفظ محیط زیست انجام گرفته که امسال امیدواریم تداوم داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بیان داشت: از پنل‌های خورشیدی برای روشنایی مناطق عشایرنشین استفاده می‌شود که نیاز به توسعه و حمایت دارد.

عباسی بر تامین گوشت قرمز مورد نیاز جامعه توسط عشایر در قالب قراردادهایی تاکید کرد و گفت: از این ظرفیت‌ها باید بیشتر استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: عشایر به عنوان مرزداران و نگهبانان مرزها نقش مهمی بر عهده دارند و باید بحث قاچاق در این حوزه مدیریت شود که لطمه‌ای به عشایر و اقتصاد جامعه وارد نشود.

عباسی همچنین بر توزیع عادلانه آرد، سوخت، آب‌رسانی و ارزاق مورد نیاز به عشایر به صورت مستمر تاکید کرد و گفت: باید دستگاه‌های خدمات‌رسان به صورت مستمر به این قشر خدمات مناسب ارایه کنند.

وی خواستار رعایت عدالت آموزشی توسط آموزش و پرورش برای کودکان دانش آموز عشایر شد و گفت: باید از ظرفیت استان‌های همجوار که عشایر آنها به ایلام کوچ می‌کنند نیز استفاده شود.

کد خبر 6248485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha