۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۰۶

مدیر حوزه علمیه هرمزگان:

جهاد تبیین مهم‌ترین وظیفه امروز جامعه حوزوی است

جهاد تبیین مهم‌ترین وظیفه امروز جامعه حوزوی است

بندرعباس-مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: در شرایط فعلی جامعه جهاد تبیین مهم‌ترین وظیفه امروز جامعه حوزوی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی در جمع طلاب مدرسه علمیه حاجی آباد، شهادت سید الشهدا مقاومت را تبریک و تسلیت گفت و اظهار کرد: غم از دست دادن سید حسن نصرالله، دل همه ما را سوزاند و به‌سادگی جبران نمی‌شود و امیدوارم اولین اثر این خون پاک، محو اسرائیل پلید از روی زمین باشد.

وی افزود: امروز وظیفه طلاب روایت گری صحیح از اتفاقاتی است که در منطقه در حال رقم خوردن است، امروز جنگ نیابتی است و باید با تدبیر عمل کرد و جهاد تبیین داشته باشیم.

حقیقی تأکید کرد: امروز جهاد تبیین اصلی‌ترین وظیفه جامعه حوزوی کشور است و به این منظور باید حلقه‌های علمی تشکیل داده و به وظایف خود عمل کنیم.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: طلاب باید مکتب حاج قاسم را از بر کنند، مکتبی که در آن سردار سلیمانی در اوج اقتدار نظامی در حین سلام نظامی دستش را به نشانه محبت و ارادت بر روس قبلش می‌گذارد و ما نیز باید از شهید سلیمانی یاد بگیریم و سیره او را به بقیه منتقل کنیم.

حقیقی در ادامه به حدیثی از امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: امام محمدتقی (ع) بیان گهرباری دارند و آن این است که «المومن یحتاج الی ثلاث خصال توفیق من الله و واعظ من نفسه و قبول ممّن ینصحه» مؤمن در زندگی خود به سه خصلت توفیق الهی، اندرز دهنده‌ای از درون خود انسان و قبول نصیحتِ نصیحت کننده، نیاز دارد و طلبه نیز با ورود خود به حوزه به توفیق بزرگی دست پیدا کرده است، لکن لازم و ضروری است همیشه از خودش حساب بکشد و زیّ طلبگی را رعایت کند

وی خاطرنشان کرد: وارد شدن به اردوگاه امام عصر (عج) یک توفیق بزرگ است و آن چه که موجب می‌شود این توفیق در انسان حفظ شود، رعایت موازین طلبگی است که هم امام زمان (عج) و هم مردم از ما انتظار دارند به وظایف خود عامل و آگاه باشیم.

کد خبر 6248876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha