۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۸:۲۵

مهر در گزارشی بررسی کرد؛

عملکرد لژیونرهای دعوت شده به تیم ملی/ کدام بازیکن‌ها دعوت نشدند؟

عملکرد لژیونرهای دعوت شده به تیم ملی/ کدام بازیکن‌ها دعوت نشدند؟

در لیست ۲۷ نفره ای که امیر قلعه نویی برای دیدار با ازبکستان و قطر اعلام کرده است ۱۰ لژیونر حضور دارند که هر کدام عملکرد متفاوتی در تیم های باشگاهی خود داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، لیست ۲۷ بازیکن دعوت شده به تیم ملی فوتبال ایران جهت برگزاری دو دیدار برابر ازبکستان و قطر در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ شامگاه یکشنبه ۱۵ مهر از سوی امیر قلعه نویی اعلام شد.

از بین بازیکنان دعوت شده، ۱۶ بازیکن از لیگ برتر، ۱۰ بازیکن به عنوان لژیونر و یک بازیکن بدون تیم در تیم ملی حضور خواهند داشت.

لژیونرهای دعوت شده به تیم ملی عبارتند از: سعید عزت اللهی، محمد قربانی، سامان قدوس، محمد محبی، مهدی قائدی، علی قلی زاده، محمدجواد حسین نژاد، مهدی طارمی، سردار آزمون و شهریار مغانلو که هر کدام شرایط متفاوتی در تیم های باشگاهی خود داشته اند که در این گزارش به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

عملکرد لژیونرهای دعوت شده به تیم ملی/ کدام بازیکن‌ها دعوت نشدند؟

لژیونرهای اروپایی

در بین این بازیکن ها، محمد قربانی، محمد محبی، محمدجواد حسین نژاد بازیکنانی هستند که در لیگ برتر روسیه حضور دارند.

محمد قربانی که به عنوان هافبک دفاعی در تیم اونبورگ بازی می کند در این فصل در ۱۱ بازی برای اورنبورگ به میدان رفته و یک گل به ثمر رسانده است و توانسته عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد.

محمد محبی وینگر تیم روستوف است اما در این فصل نتوانسته عملکرد فصل گذشته خود را به نمایش بگذارد و تنها در سه دیدار برای تیمش به میدان رفته و گلی هم به ثمر نرسانده است.

محمدجواد حسین نژاد هم که در فصل جاری به دینامو ماخاچ قلعه پیوست توانست در نخستین فصل خود به عنوان لژیونر توانایی های خود را به خوبی به نمایش بگذارد و در ۷ بازی در لیگ برتر، یک گل و یک پاس گل به ثبت برساند.

اما علی قلی زاده هم دیگر لژیونر فوتبال اروپا است که در تیم «لخ پوزنان» لهستان توپ می زند و در این فصل هرچند یازده بار برای تیمش به میدان رفته اما در امر گلزنی موفق نبوده و تنها یک گل به ثمر رسانده است.

عملکرد لژیونرهای دعوت شده به تیم ملی/ کدام بازیکن‌ها دعوت نشدند؟

پنج لیگ معتبر اروپا

مهدی طارمی تنها لژیونر ایرانی است که در یکی از پنج لیگ معتبر اروپایی بازی می کند. این مهاجم تیم فوتبال اینتر که در فصل جاری به سری آ پیوسته است عملکرد بسیار موفقی از خود به نمایش گذاشته است.

این بازیکن در ۶ بازی سری آ و ۲ بازی لیگ قهرمانان برای تیمش به میدان رفته و یک گل و ۳ پاس گل به ثبت رسانده است.

لژیونرهای امارات

در بین لژیونرهای دعوت شده، لیگ امارات بیشترین سهم را دارد. سردار آزمون و سعید عزت اللهی در تیم شباب الاهلی حضور دارند. آزمون در این فصل یکی از بهترین بازیکنان شباب الاهلی بوده است و مجموعا در ۹ دیداری که برای این تیم بازی کرده ۹ گل و یک پاس گل به ثبت رسانده است.

سعید عزت اللهی هم که به تازگی از بند مصدومیت رها شده است در دیدارهای اخیر تیمش حضور داشته و در آخرین بازی این تیم برابر بنی یاس گل پنجم تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

سامان قدوس، شهریار مغانلو و مهدی قائدی هم مثلث تهاجمی تیم اتحاد کلبا را تشکیل می دهند. مهدی قائدی در ۵ بازی ۳ گل و ۲ پاس گل ثبت کرده است. شهریار مغانلو هم در ۵ بازی ۲ گل به ثمر رسانده است.

سامان قدوس هم که اخیرا به اتحاد کلبا پیوسته است در نخستین بازی خود برای این تیم توانست یک گل و یک پاس گل به ثبت برساند.

عملکرد لژیونرهای دعوت شده به تیم ملی/ کدام بازیکن‌ها دعوت نشدند؟

بازیکن بدون تیم

اما نکته قابل توجه در لیست تیم ملی، حضور علیرضا جهانبخش است که از پایان فصل گذشته و پس از جدایی از فاینورد به هیچ تیمی نپیوسته است.

لژیونرهای جامانده

اما در بین لژیونرهایی که در تیم های مختلف بازی می کنند غیبت چند بازیکن در این لیست به چشم می خورد.

یکی از این بازیکنان سعید سحرخیزان است که به عنوان مهاجم در تیم اورنبورگ روسیه بازی می کند و در این فصل توانسته در ۱۰ بازی در لیگ برتر روسیه، ۴ گل و یک پاس گل به ثمر برساند و عملکرد موفقی از خود به نمایش بگذارد.

الهیار صیادمنش هم که دومین فصل حضور در تیم «وسترلو» بلژیک را پشت سر می گذارد در این فصل توانسته است یکی از مهاجمان موثر تیمش باشد و در ۱۰ بازی ۳ گل و ۲ پاس گل به نام خود ثبت کرده است.

شهاب زاهدی که در تیم «آویسپا فوکوئوکا» در فوتبال ژاپن حضور دارد هرچند در اوایل فصل توانسته بود یکی از مهره های کلیدی تیمش باشد اما در هفته های اخیر نتوانسته درخشش گذشته خود را به نمایش بگذارد و غیبتش در این لیست قابل توجیه است.

علاوه بر این، می توان از احمد نوراللهی (الوحده امارات) نام برد که به دلیل مسائل انضباطی به تیم دعوت نشده است.

علی کریمی هم که عضوی از تیم کایسری اسپور است در این فصل در پنج بازی برای تیمش به میدان رفته و می تواند در آینده با بهبود عملکرد خود، یکی از دعوت شده ها به تیم ملی باشد.

کد خبر 6248906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha