۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۸

سرهنگ خانپور خبر داد؛

پلیس راهور در مسیر هوشمندسازی/ ترسیم کروکی تصادفات با تبلت

پلیس راهور در مسیر هوشمندسازی/ ترسیم کروکی تصادفات با تبلت

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه راهور فراجا از ترسیم کروکی تصادفات با تبلت و صدور کد رهگیری آنلاین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته و به مناسبت آغاز هفته فراجا، تعداد ۶ خودروی برقی به ناوگان پلیس راه و راهور کشور اضافه شد. از این پس، پلیس راه با استفاده از این خودروهای بدون آلایندگی و با ایمنی بالا بر ترافیک جاده‌ها نظارت خواهد داشت و در رسیدگی به حوادث و سوانح جاده‌ای از آنها استفاده خواهد کرد.

در این راستا، با سرهنگ بهروز خانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات بیشتر این خودروها و همچنین اقدامات هوشمندسازی که در دستور کار پلیس راه قرار دارد گفت: در حاشیه افتتاح ایستگاه شارژ خودروهای برقی به خبرنگاران گفت: چند ماه پیش، با پیشنهاد و حمایت رئیس پلیس راهور فراجا سردار حسینی و همچنین استقبال شرکت خودروساز بهمن موتور ۶ دستگاه خودروی برقی در نخستین مرحله به پلیس راه تهران بزرگ، البرز و قزوین اختصاص داده شدند. این خودروها توانایی پیمایش ۴۵۰ کیلومتر با هر بار شارژ را دارند، مقرر شده است تا از این ۶ دستگاه خودرو ۲ دستگاه به پلیس راه تهران بزرگ، ۲ دستگاه در اختیار پلیس راه استان البرز و ۲ دستگاه برای آزاد راه قزوین مورد استفاده و آزمون قرار بگیرند.

وی در ادامه افزود: این خودروها باید در مأموریت‌هایی که از تهران، البرز و قزوین انجام می‌شود، شرکت کنند و مورد آزمایش قرار گیرند تا مشخص شود تا چه میزان در انجام مأموریت‌های پلیسی سریع و به‌موقع مؤثر خواهند بود. طبق گفته‌های شرکت خودروساز، این خودروها قادر هستند مسیر رفت و برگشت ۴۵۰ کیلومتری را بدون هیچ‌گونه آلایندگی محیطی و با یک بار شارژ طی کنند.

سرهنگ خانپور همچنین تأکید کرد: این خودروهای برقی در نخستین مرحله به پلیس راه تهران بزرگ اختصاص داده شده و در محدوده آزادراه تهران-کرج مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این اقدام علاوه بر جنبه زیست‌محیطی، نشان‌دهنده پیشتازی پلیس در استفاده از انرژی‌های پاک است.
در پایان، وی اشاره کرد که این خودروها با همکاری شرکت بهمن موتور تهیه شده‌اند و توانایی پیمایش تا ۴۵۰ کیلومتر با هر بار شارژ را دارند.

هوشمندسازی خدمات پلیس راهور فراجا در راستای تسهیل امور ترافیکی و کاهش حضور فیزیکی شهروندان

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه راهور فراجا، در ادامه تشریح اقدامات هوشمندسازی پلیس راهور فراجا بیان کرد: ترسیم کروکی تصادفات از طریق تبلت‌های در دست مأموران پلیس در حال انجام است. در این روش، برای راننده مقصر و غیر مقصر و ارسال کد رهگیری ارسال می‌شود تا اقدامات لازم توسط شرکت بیمه انجام شود، به این ترتیب، افراد بدون دردسر و مراجعه حضوری به دفتر بیمه مقصر، می‌توانند پس از کارشناسی خسارتشان را دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم در دست اقدام هوشمندسازی سیستم صورت‌وضعیت ناوگان مسافری است. با این فناوری، مأموران پلیس می‌توانند تنها با ثبت پلاک خودرو، اطلاعات مربوط به راننده و وسیله نقلیه را مشاهده کنند، بدون اینکه نیازی به بررسی برگه‌های صورت‌وضعیت باشد.

سرهنگ خانپور همچنین به ایجاد دفاتر الکترونیکی برای رانندگان ناوگان عمومی اشاره کرد و گفت: در صورت راه اندازی این سامانه رانندگان می‌توانند با مراجعه به پلیس +۱۰ و ارائه مدارک لازم، دفترچه یا کارت الکترونیکی دریافت کنند. با این اقدام رانندگان ناوگان عمومی دیگر نیاز نیست به صورت حضوری به قرارگاه پلیس راه مراجعه کنند.

این مقام انتظامی در پایان به ارسال لحظه‌ای پیامک‌های تخلفات حادثه‌ساز نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح، پیامک‌های تخلفات به صورت آنی به متخلف ارسال می‌شود و لحظه تخلف حادثه‌ساز نیز توسط دوربین‌های هوشمند یا مأموران ثبت خواهد شد. این اقدامات بخشی از برنامه‌های هوشمندسازی پلیس راهور فراجا است و امیدواریم با اجرای تمامی آن‌ها، سرعت و دقت بیشتری در خدمات‌رسانی به مردم در حوزه ترافیکی داشته باشیم و سیستم‌های خود را همگام با فناوری‌های روز دنیا به‌روز کنیم.

کد خبر 6249141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha